ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΝΑΥΤΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ
ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Ακτή
Μιαούλη 65 - 185 36
Πειραιάς
Τηλ.: 42 93
827 -
29
TLX: 21 -
2857 - FAX: 42 93 831 E-mail:
nee@nee.gr
ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΟΥ
Ο Υπουργός
Οικονομίας και
Οικονομικών κ.
Νίκος Χριστοδουλάκης
ήταν ο
επίσημος
προσκεκλημένος
και βασικός
ομιλητής σε
επίσημο δείπνο
που παρέθεσε
το Ναυτικό
Επιμελητήριο
της Ελλάδος
την Πέμπτη, 21
Μαρτίου 2002.
Συμμετείχαν
επίσης ο
Υπουργός
Εμπορικής
Ναυτιλίας κ
Γιώργος Ανωμερίτης,
οι Υφυπουργοί
κ.κ. Χρήστος
Πάχτας και
Απόστολος
Φωτιάδης,
γενικοί
γραμματείς
υπουργείων καθώς
και η ηγεσία
του Λιμενικού
Σώματος.
Στην
εκδήλωση
παρέστησαν
πολλοί
εφοπλιστές όλων
των κατηγοριών
πλοίων και σε
μια φιλική
ατμόσφαιρα
έγιναν
συζητήσεις και
αντηλλάγησαν
απόψεις για
την πορεία της
Ελληνικής
ναυτιλίας.
Είναι η πρώτη
φορά που ο
Υπουργός των
Οικονομικών
συναντά σε
επίσημη
εκδήλωση και
συζητά με τους
επιχειρηματίες
της θάλασσας,
του εύρωστου
αυτού τομέα
που καλείται
Ναυτιλιακή
Βιομηχανία και
αποτελεί
Εθνικό
Κεφάλαιο.
Ο κ.
Χριστοδουλάκης
στην ομιλία
του αναφέρθηκε
στον
πρωταγωνιστικό
ρόλο που
διαδραματίζει
η ναυτιλία
στην εθνική
οικονομία της
χώρας.
Ο κ. Σπύρος
Αλεξανδράτος,
Πρόεδρος ΝΕΕ,
στον χαιρετισμό
του είπε:
“Σας
καλωσορίζω σ’
αυτή την
αποψινή φιλική
θα την χαρακτηρίσω
συνάντηση, που
γίνεται προς
τιμή του κ.
Νικολάου
Χριστοδουλάκη,
Υπουργού
Οικονομίας – Οικονομικών
τον οποίο σε
λίγο θα έχουμε
τη χαρά να τον
ακούσουμε σε
θέματα
οικονομίας και
ναυτιλίας.
Με την
ευκαιρία να
εκφράσω και
επίσημα την
αναγνώριση του
εφοπλισμού
αλλά
και όλου του
φάσματος της
Ναυτιλίας – θα
έλεγα – για τις
προσπάθειες
που πράγματι η
Κυβέρνηση και
ειδικότερα οι
Υπουργοί που
απόψε έχουμε
τη χαρά να
είναι μαζί μας
καταβάλλουν,
για την
ανταγωνιστικότερη παρουσία
της Ελληνικής
Ναυτιλίας στον
διεθνή χώρο.
‘Ήδη
πρόσφατα
ελήφθησαν για
τη Ναυτιλία τα
πρώτα θετικά
μέτρα σε
συνεργασία των
δύο
Υπουργείων, μέτρα
που βοηθούν το
Ελληνικό πλοίο
να γίνει
ανταγωνιστικότερο
και να αντιμετωπίσει
τις σημερινές
πράγματι
δύσκολες συνθήκες,
που ξεκινούν
από τους
χαμηλούς
ναύλους - λόγω
της διεθνούς
οικονομικής
υφέσεως, - και
φθάνουν έως
τις επιπτώσεις
από τις
παγκοσμίως
καταδικασθείσες
τρομοκρατικές
ενέργειες της 11ης
Σεπτεμβρίου 2001
εναντίον των
Ηνωμένων
Πολιτειών της
Αμερικής, που
επηρέασαν και
ίσως
επηρεάσουν ακόμη
περισσότερο
και τη
ναυτιλία.
Η
πολιτεία
πρέπει να
διαφυλάξει,
βοηθήσει και
σταθεί αρωγός
σ’ αυτό το
διεθνώς
καταξιωμένο «
Εθνικό Κεφάλαιο
» που
ακούει στο
όνομα «
Ελληνική Εμπορική
Ναυτιλία ».
Αυτή η
ναυτιλία,
έχοντας το 58% του
Ευρωπαϊκού
στόλου κατέχει
επαξίως και
χωρίς
αμφισβήτηση
την πρώτη θέση
παγκοσμίως.
Είναι
μια πρωτιά που
κατακτήθηκε με
πολύ κόπο, προσπάθειες
και με ναυτική
τεχνογνωσία
μέσω της ιδιωτικής
πρωτοβουλίας,
πιστεύοντας
πάντα στον όρο «
Free & Fair Competition » [
Ελεύθερος &
θεμιτός
ανταγωνισμός ].
Είναι
μια
βιομηχανία,
από τη φύση της
κινούμενη. Είναι
μια βιομηχανία
που αλλάζει
συνεχώς
εμπορικά τοπία
και
δραστηριοποιείται
στον διεθνή
εμπορικό στίβο
με την
σκληρότητα και
έντονη
ανταγωνιστικότητα
που τον
διακρίνει.
‘Όμως
επιβίωσε,
επιβιώνει και
μεγαλουργεί και είμαι
αισιόδοξος ότι
θα επιβιώσει .
Ο
‘Έλληνας
Εφοπλιστής από
την Πολιτεία
τι ζητά ;;;;
Ζητά
κατανόηση,
ζητά
ευέλικτους και
πρακτικά εφαρμόσιμους
κανονισμούς,
έχοντας πάντα
ως στόχο το « Safety First »,
αλλά να μένει
όμως στην
ουσιαστική
έννοια του
όρου και να μην
καθοδηγείται
από τυχόν συντεχνιακές
αγκυλώσεις,
που ασκούν
μοχλό πίεσης
στην Πολιτεία.
Πιστεύω
ότι κανείς εξ
ημών δεν
επιθυμεί στην πρύμη
των πλοίων του
να κυματίζει
άλλη σημαία
εκτός από τη
γαλανόλευκη. Ο
εφοπλισμός
έχει αποδείξει
την φιλοπατρία
του και
οποτεδήποτε
και αν εκλήθη
φώναξε ένα
μεγάλο [ηχηρό] παρόν, μη
φειδόμενος
θυσιών.
Πέραν
αυτών όμως η
προσφορά στο
κοινωνικό
σύνολο είναι
ευρύτερη :
Με
Νοσοκομεία,
Ευαγή
ιδρύματα, Δωρεές, Υποτροφίες
και τόσα άλλα
πάντα με ένα
τρόπο ιδιαίτερα
χαμηλών τόνων
χωρίς λεζάντες
και
τυμπανοκρουσίες.
Θα
ήθελα ακόμη να
σημειώσω , ότι η
χώρα μας ως η
πρώτη
ναυτιλιακή
δύναμη με 169 εκατ.
DW των 3618
πλοίων των 100
εκατομ. GT,
ενόψει
αναλήψεως στις
αρχές του 2003 της
Προεδρίας της
Ευρωπαϊκής
‘Ένωσης, θεωρώ
ότι είναι
ανάγκη να σταθεί
με προσοχή
στην
διαμορφούμενη
νέα κατάσταση
και με
κατάλληλη
μεθοδολογία να
δημιουργήσει τις
συμμαχίες
εκείνες που με
νηφαλιότητα,
πρακτικότητα
και
αντικειμενικότητα
θα προχωρήσουν
στην θέσπιση
κανόνων και
τεχνικών «
Προστασίας &
ελέγχου -
security & control »
του πλοίου. Ο
εφοπλισμός το
αντιμετωπίζει
με
υπευθυνότητα
και πιστεύει ότι
από την
απρόσκοπτη
συνεργασία του
με την
Πολιτεία θα
προκύψουν
θετικά
αποτελέσματα.
Κλείνοντας
τη σύντομη
αυτή μου
παρέμβαση
επιθυμώ εκ
μέρους του
Ναυτικού
Επιμελητηρίου
της Ελλάδος να
εκφράσω τις
θερμές
ευχαριστίες
όλων μας για
την παρουσία
σας εδώ.
Ιδιαίτερα
ευχαριστώ εσάς
κύριε Υπουργέ
της Οικονομίας
και
Οικονομικών
και εσάς κύριε
Υπουργέ της
Εμπορικής
Ναυτιλίας για
το ενδιαφέρον
σας για τη
Ναυτιλία, που
είμαι βέβαιος
ότι θα έχει και
συνέχεια. Σε
όλους εύχομαι
καλή υγεία και
για τη
ναυτιλία μας
καλύτερες
μέρες.”
Στη
συνέχεια ο κ.
Αλεξανδράτος
αναφέρθηκε σε
ένα σύντομο
βιογραφικό του
κ.
Χριστοδουλάκη,
τον οποίον
κατόπιν κάλεσε
στο βήμα.