
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ
ΤΥΠΟΥ
10 μέτρα για την ακτοπλοΐα
07 - 09 - 2005
Πακέτο μέτρων για
την ακτοπλοΐα εξήγγειλε ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης
- Αυστηρές ποινές σε όσες ακτοπλοϊκές εταιρείες ή ναυτικούς πράκτορες
δεν ενημερώνουν έγκαιρα το επιβατηγό κοινό για τυχόν αλλαγές στα
δρομολόγια.
- Εξονυχιστικοί έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου
Εμπορικής Ναυτιλίας για την αξιοπλοϊα των πλοίων της ακτοπλοΐας.
- Εξονυχιστικοί έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου
Εμπορικής Ναυτιλίας στον ξενοδοχειακό τομέα των πλοίων και τη
συμμόρφωση πλοίων και ακτοπλοϊκών εταιρειών με τον Κώδικα Συστήματος
Ασφαλούς Διαχείρισης (ISM Code, International Safety Management), που
αφορά τις υποχρεώσεις και τις απαιτούμενες ενέργειες εταιρείας και πλοίου.
- Μερική απελευθέρωση πέρα από τα λιμάνια Κύμης, Λαυρίου, Ραφήνας,
Ελευσίνας και στο λιμάνι του Πειραιά. (Απελευθέρωση εκεί που λειτουργεί
ο ανταγωνισμός, εκεί που υπάρχουν πάνω από 3 εταιρείες και εκεί που υπάρχει
μεγάλος όγκος επιβατών και οχημάτων).
- Εφαρμογή προγράμματος δωρεάν εισιτηρίων για τους κατοίκους της άγονης
γραμμής.
- 5ετής συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας στην άγονη γραμμή για την
προσέλκυση νεότευκτων πλοίων στα νησιά της άγονης γραμμής, που θα
προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες αντί ενός (1) έτους που ίσχυε μέχρι
σήμερα.
- Βελτίωση λιμενικών υποδομών Πειραιά, Λαυρίου, Ραφήνας, Κύμης,
Ηρακλείου κ.α. μέσω των 3δις € από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
- Χάρτα Δικαιωμάτων και Υποχρεώσεων των Επιβατών στα πλοία της ακτοπλοΐας.
Ενδεικτικά αναφέρονται :
- Καθιέρωση τυποποιημένων διαδικασιών για την επεξεργασία των καταγγελιών
- Καθιέρωση τυποποιημένων διαδικασιών για την καταβολή αποζημιώσεων
- Καθιέρωση τυποποιημένων διαδικασιών στην ενημέρωση των επιβατών για τα
δρομολόγια και κυρίως για την περίπτωση αλλαγής δρομολογίου
- Καθιέρωση τυποποιημένων διαδικασιών για την εξυπηρέτηση των επιβατών
στις περιπτώσεις ματαίωσης ή καθυστέρησης δρομολογίων
- Καθιέρωση τυποποιημένων διαδικασιών για την διαχείριση των ατόμων με
κινητικές δυσκολίες
- Υποχρεωτικό καθορισμό υπευθύνου προσώπου από πλευράς εταιριών για την
εφαρμογή του συστήματος διαχείρισης ποιότητας
- Τήρηση αρχείου μηχανικών βλαβών και αφαίρεση άδειας με
αυτόματη κατακύρωση στον επόμενο μειοδότη.
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος ενημέρωσης και επικοινωνίας των υπηρεσιών
με το επιβατηγό κοινό.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες στη συντριπτική τους πλειοψηφία εξυπηρέτησαν άψογα
το επιβατηγό κοινό. 5.000.000 εκ. Έλληνες συμπολίτες μας και επισκέπτες
μετακινήθηκαν με ασφάλεια μόνο από το λιμάνι του Πειραιά μέσα στο καλοκαίρι.