ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ
ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
|
||
| ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ & ΜΜΕ |
Τηλ: 4178770
Fax: 4134286 e-mail: tidis@yen.gr |
ΠΕΙΡΑΙΑΣ 10/03/2004 |
Πραγματοποιήθηκε
σήμερα το
μεσημέρι στην
αίθουσα
τελετών του
Υπουργείου
Εμπορικής
Ναυτιλίας η
τελετή
παράδοσης-παραλαβής
του Υπουργείου.
Μετά από 8
μήνες θητείας
στο Υπουργείο
Εμπορικής
Ναυτιλίας
υποδέχομαι και
καλωσορίζω τον
νέο Υπουργό τον
Μανόλη
Κεφαλογιάννη,
έναν πολιτικό
της νέας γενιάς
της πατρίδας
μας. Αυτούς
τους 8 μήνες
υπηρέτησα και
υπερασπίστηκα
αυτό το
Υπουργείο
πιστεύοντας
πως η ελληνική
ναυτιλία είναι
μια κατά
κυριολεξία
εθνική υπόθεση.
Η ελληνική
εμπορική
ναυτιλία είναι
το πρόσωπο μας
σε όλο τον
κόσμο με την
ελληνική
σημαία διαρκώς
αναβαθμισμένη
στη λευκή λίστα.
Η Ελλάδα είναι
μια χώρα με
μεγάλη ναυτική
παράδοση, μια
παγκόσμια
υπερδύναμη
στον τομέα της
ναυτιλίας. Η
ναυτιλιακή
διπλωματία με
τα χιλιάδες
πλοία, τους
πλοιοκτήτες,
τους
αξιωματικούς
και τους
ναυτικούς μας,
όλα αυτά δίνουν
περηφάνια,
αξιοπρέπεια
και
αυτοπεποίθηση
στη χώρα μας.
Αυτό για το
οποίο είμαστε
όλοι περήφανοι,
δηλαδή ο
πρωταγωνιστικός
ρόλος της
Ελλάδας στην
Ευρώπη και σε
όλο τον κόσμο
στα ναυτιλιακά
πράγματα είναι
μια εξ
αδιαιρέτου
επιτυχία
διαδοχικών
κυβερνήσεων,
ριψοκίνδυνων
πλοιοκτητών,
προσοντούχων
αξιωματικών
και φιλόπονων
ναυτεργατών
που
αγωνίστηκαν
και
αγωνίζονται σε
όλες τις
θάλασσες του
κόσμου για το
μεγάλο
επίτευγμα της
ελληνικής
ναυτιλίας.
Σήμερα τα
ελληνικά πλοία
αντιπροσωπεύουν
το 40% της
χωρητικότητας
του ευρωπαϊκού
στόλου και το 20%
του παγκόσμιου
εμπορικού
στόλου. Αν
σκεφτούμε πως
το 90% του
παγκόσμιου
εμπορίου και το
40% του
εσωτερικού
κοινοτικού
εμπορίου
γίνεται με τις
θαλάσσιες
συγκοινωνίες,
μπορούμε να
εκτιμήσουμε
την ισχυρή
διεθνή
παρουσία της
Ελλάδας, την
παγκόσμια και
ευρωπαϊκή
πραγματικότητα
αλλά και τη
μεγάλη συμβολή
της
ναυτιλιακής
οικονομίας
στην εθνική
οικονομία της
Ελλάδας.
Η εισροή
συναλλάγματος
περίπου 10 δις
Ευρώ το χρόνο, η
συμβολή στην
περιφερειακή
ανάπτυξη, στην
κοινωνική
συνοχή, στην
ενδοεπικοινωνία
και εδαφική
συνέχεια της
νησιωτικής με
την υπόλοιπη
Ελλάδα είναι
κάποιες από τις
βασικές πτυχές
της συνολικής
ναυτιλιακής
δραστηριότητας.
Εργάστηκα
αυτούς τους 8
μήνες με οδηγό
την κεντρική
ιδέα πως η
ναυτοσύνη θα
πρέπει να
συνδυάζεται με
μέτρα διαρκούς
εκσυγχρονισμού
της ναυτιλίας
μας αντλώντας
διδάγματα από
την παράδοση σε
συνδυασμό με
τις αναγκαίες
προσαρμογές
που χρειάζεται
ένας ιδιαίτερα
εξωστρεφής και
διεθνοποιημένος
τομέας όπως
είναι η
ναυτιλία.
Στην πρώτη
συνεδρίαση του
Συμβουλίου
Ναυτιλιακής
Πολιτικής
πέρυσι τον
Δεκέμβριο
μιλήσαμε για
μια βιώσιμη,
ποιοτική,
ασφαλή
ναυτιλία στην
πρωτοπορία της
Ευρώπης και
όλου του κόσμου.
Το πλαίσιο
διαλόγου που
συνδιαμορφώσαμε
πολιτεία,
κόμματα και
φορείς -είχα
προσκαλέσει
τότε και
ανταποκρίθηκαν
οι
περισσότεροι
τέως Υπουργοί
Εμπορικής
Ναυτιλίας- όλη
αυτή η δουλειά
συμπυκνώνεται
σε έναν τόμο «Ελληνική
Ναυτιλία 2004 -2008»,
ένα βιβλίο που
σας το αφιερώνω
κ. Υπουργέ και
πιστεύω πως θα
σας φανεί
χρήσιμο στη
δική σας
περίοδο
διακυβέρνησης
σ’ αυτόν τον
κρίσιμο τομέα.
Στην
περίπτωση της
δικής μου
διακυβέρνησης
σ’ αυτόν τον
χώρο, στο μίγμα
μιας σύγχρονης
και ισχυρής
ναυτιλίας,
συνυπολογίσαμε
με την ίδια
σημασία όλους
τους
συντελεστές
και της
ναυτοσύνης και
του
εκσυγχρονισμού
και της
ανταγωνιστικότητας
και της
απασχόλησης
των ναυτικών
μας και της
επιχειρηματικότητας
και της
εκπαίδευσης
και της
ασφάλειας και
της ποιότητας
με ιδιαίτερη
έμφαση στην
προστασία του
θαλάσσιου
περιβάλλοντος.
Σ’ αυτή τη
διαδρομή δεν
πρέπει να
ξεχνάμε ποτέ τα
ιδιαίτερα
χαρακτηριστικά
της πατρίδας
μας, δηλαδή τα
πολλά νησιά, τη
ζωτική ανάγκη
της ακτοπλοίας,
τα 1000 περίπου
μικρά και
μεγάλα λιμάνια,
τα χιλιάδες
μικρά και
μεγάλα πλοία
όλων των
κατηγοριών,
μικρών και
μεγάλων
αποστάσεων σε
όλες τις
θάλασσες.
Αυτή η
πραγματικότητα
ήταν πάντα στο
μυαλό μας στις
συζητήσεις με
την Ευρωπαϊκή
Επιτροπή για
ένα σύγχρονο
κανονιστικό
πλαίσιο στις
θαλάσσιες
ενδομεταφορές
για την
εναρμόνιση
τελικά της
ελληνικής
νομοθεσίας του
Ν. 2932, με τους
ευρωπαϊκούς
κανόνες με τον
κανονισμό 3577.
Βασική μας
αρχή η
απελευθέρωση
της ακτοπλοϊας,
γίνεται και θα
γίνεται με
κανόνες, με
σεβασμό στον
πολυνησιακό
χαρακτήρα της
χώρας,
διασφάλιση του
δημόσιου
συμφέροντος.
Βασική μας
θέση ο
εκσυγχρονισμός
των λιμενικών
υποδομών
χρειάζεται πιο
γρήγορους
ρυθμούς για να
παρακολουθήσει
την εξέλιξη των
πλοίων νέας
υψηλής
τεχνολογίας.
Βασικό μας
στόχος όλο και
περισσότερα
πλοία στην
Ελληνική
Σημαία και αυτό
θα το πετύχουμε
όχι μόνο χάρις
στα
συναισθηματικά
και πατριωτικά
αντανακλαστικά
των
πλοιοκτητών,
αλλά και χάρις
στην ισχυρή
οικονομική
βάση της
Ελληνικής
Σημαίας και
σήμερα θα έλεγα
η Ελληνική
Σημαία
συμφέρει.
Σήμερα τα
ελληνικά πλοία
χρειάζονται
τους Έλληνες
αξιωματικούς,
περισσότερους
αξιωματικούς.
Χρειάζονται
τους ναυτικούς
μας,
περισσότερους
ναυτικούς.
Σήμερα η
ελληνική
πολιτεία
χρειάζεται την
ισχυρή
εμπορική
ναυτιλία και γι’
αυτό εύχομαι
αγαπητέ Μανόλη
στη νέα ηγεσία
του Υπουργείου
Εμπορικής
Ναυτιλίας να
πετύχει στο
ρόλο της και
την αποστολή
της.
Είχα κλείσει
την ομιλία μου
στο Συμβούλιο
Ναυτιλιακής
Πολιτικής το
Δεκέμβριο
λέγοντας: Σε
μια χώρα που το
Σύνταγμα με το
άρθρο 107 δείχνει
ιδιαίτερη
φροντίδα για τη
ναυτιλία, σε
μια χώρα της
θάλασσας το
παρελθόν, το
παρόν και το
μέλλον, σε μια
εποχή που η
ελληνική
Σημαία μας
εκπροσωπεί σε
όλα τα μήκη και
τα πλάτη του
κόσμου, έχουμε
χρέος και
καθήκον να
βρούμε τους
τρόπους μιας
στρατηγικής
συνεννόησης
και συναίνεσης
γύρω από τα
θέματα της
ελληνικής
ναυτιλίας.
Και έκλεινα
λέγοντας: Στην
πολιτική
μερικές φορές
είναι πιο
γενναίο να
συνεργάζεσαι
παρά να
συγκρούεσαι. Κι
αυτό ισχύει
πρωτίστως στην
εθνική υπόθεση
της ελληνικής
ναυτιλίας.
Αυτές οι
σκέψεις,
αγαπητέ Μανόλη,
θα είναι οδηγός
μου τώρα που
αλλάζουν οι
ρόλοι μας. Έχω
υποστηρίξει
πολλές φορές τη
δομική
συμπολίτευση
ως μέθοδο
διακυβέρνησης
πιστεύοντας
στη
συμπληρωματικότητα
των ρόλων. Αυτό
κατά τη γνώμη
μου δεν
σημαίνει
ισοπέδωση
ιδεολογιών, δεν
σημαίνει
σύγχυση στις
προγραμματικές
θέσεις και
προτάσεις,
σημαίνει
εποικοδομητική
σύνθεση για το
καλό της χώρας,
για τη βελτίωση
της ζωής των
πολιτών.
Υποστήριξα
και υποστηρίζω,
πως το σχέδιο
διακυβέρνησης
την πρώτη κύρια
και τελική
ευθύνη έχει η
κυβέρνηση της
χώρας. Αλλά
κανείς μας είτε
κόμμα, είτε
πολίτης δεν
έχει μηδενικό
μερίδιο
ευθύνης. Στο
βιβλίο που σου
δίνω
περιγράφονται
προτάσεις,
χρήσιμες
προτάσεις
πιστεύω για τα
βήματα της
επόμενης
διακυβέρνησης,
της δικής σας
διακυβέρνησης.
Το πρόγραμμα
της Ολυμπιακής
προετοιμασίας
είναι ένα
ζήτημα άμεσης
προτεραιότητας.
Όλοι θέλουμε
την επιτυχία
των Ολυμπιακών
Αγώνων και αυτό
έχει αναφορά
και στις
ελληνικές
θάλασσες και
στα ελληνικά
λιμάνια.
Συνεχίζουμε τα
βήματα
προσαρμογής
στο Διεθνή
Κώδικα
Ασφάλειας
Πλοίων και
Λιμένων που
ξεκινήσαμε και
πιστεύω πρέπει
να εντείνουμε
τις
προσπάθειές
μας μέχρι τον
Ιούλιο του 2004 και
μετά απ’ αυτό με
βάση τα
χρονοδιαγράμματα
που
συμφωνήσαμε.
Μπροστά μας
βρίσκεται η
διαρκής
αναβάθμιση των
μεγάλων
λιμανιών ως
βασικών κόμβων
των
διευρωπαϊκών
δικτύων και των
θαλασσίων
μεταφορών.
Μπροστά μας
βρίσκεται η
ανάδειξη του
Πειραιά σε μια
ευρωπαϊκή
Μητρόπολη της
ναυτιλίας μας
με έργα
ολυμπιακής και
μεταολυμπιακής
χρήσης, έργα
που θα
βοηθήσουν τον
Πειραιά να
παίξει το ρόλο
του ως διεθνές
ναυτιλιακό
κέντρο, έργα
που θα
βελτιώσουν τη
ζωή των
κατοίκων του
ευρύτερου
Πειραιά.
Το Λιμενικό
Σώμα βρίσκεται
σε τροχιά
διαρκούς
αναβάθμισης σε
μια χώρα με
πάρα πολύ
μεγάλο μήκος
ακτογραμμής με
χιλιάδες
χιλιόμετρα.
Πιστεύω στην
περαιτέρω
ενίσχυση της
στελέχωσης του
Λιμενικού
Σώματος που με
βάση τον
προγραμματισμό
το 2006 θα
ξεπεράσει τους
10.000 αξιωματικούς,
υπαξιωματικούς
και
λιμενοφύλακες.
Πίστευα και
πιστεύω, πως
στην Ελλάδα της
θάλασσας το
Λιμενικό Σώμα
θα πρέπει να
στελεχωθεί
ακόμα
περισσότερο. Θα
πρέπει να
ενισχύσουμε
την ενδυνάμωση
των
εξοπλιστικών
προγραμμάτων
για τη έρευνα
και τη διάσωση
της θάλασσας
και την
προστασία του
θαλασσίου
περιβάλλοντος,
να
επεκτείνουμε
το σύστημα
ρύθμισης της
θαλάσσιας
κυκλοφορίας σε
όλο τον
ελληνικό
θαλάσσιο χώρο.
Η δημιουργία
του Ευρωπαϊκού
Κέντρου
Θαλασσίων
Συνόρων για τον
έλεγχο της
λαθρομετανάστευσης
εδώ στον
Πειραιά θα
βοηθήσει στον
πιο
συστηματικό
έλεγχο των
θαλασσίων
συνόρων. Το 2003
καταφέραμε να
βοηθήσουμε
περίπου 8.000 άτομα
που
κινδύνευσαν
στη θάλασσα και
αξίζουν
συγχαρητήρια
σε όλους τους
αξιωματικούς,
υπαξιωματικούς
και
λιμενοφύλακες
που σε
διακλαδική
συνεργασία με
τα άλλα Σώματα
βοήθησαν σ’
αυτές τις
δύσκολες
αποστολές.
Δεν θα
παραλείψω να πω
δυο λόγια για
το ΝΑΤ, για τους
συνταξιούχους
ναυτικούς. Για
το ΝΑΤ που
εκσυγχρονίζεται
μέρα με τη μέρα
με το σύστημα
μηχανογράφησης.
Για τον Οίκο
Ναύτου που
βελτιώνει την
ιατροφαρμακευτική
του περίθαλψη.
Δεν θα ξεχάσω
να πω δυο λόγια
για τους
ανθρώπους της
Ζώνης του
Πειραιά, του
Περάματος, που
μαζί
προχωρήσαμε
αρκετά θέματα
όπως το Μητρώο,
το φορέα
διαχείρισης
της ζώνης και
μαζί
προγραμματίσαμε
ένα μοντέλο
υλοποίησης των
πλωτών
δεξαμενών.
Δεν θα ξεχάσω
να πω δυο λόγια
για τους
εργαζόμενους
στα λιμάνια και
πιο κοντά εδώ
στον Πειραιά,
ανθρώπους με
τους οποίους
συνεργάστηκα
στενά αυτούς
τους οκτώ μήνες,
τον Πρόεδρο τον
κ. Θεοφάνη.
Θα ήθελα να
ευχαριστήσω
για τη
συνεργασία που
είχαμε τους
Γενικούς
Γραμματείς του
Υπουργείου, τον
κ. Ζαχαριάδη
τον Νίκο, τον κ.
Θωμόπουλο, τον
Αρχηγό, τον κ.
Δελημιχάλη τον
οποίον
ευχαριστώ για
την καθημερινή
συνεργασία.
Αγαπητέ
Μανόλη θα έχεις
στην τσέπη σου
ένα τηλέφωνο
μιας σταθερής
συχνής
επικοινωνίας
με τον αρχηγό,
γιατί πιστεύω
πως αυτός ο
χώρος σε
υποχρεώνει να
είσαι σε διαρκή
επιφυλακή.
Να
ευχαριστήσω
τους
Υπαρχηγούς, τον
κ. Αγγελόπουλο,
τον κ.
Παπαχριστοδούλου.
Όλους τους
Κλαδάρχες,
όλους τους
Αξιωματικούς,
τη Γενική
Διευθύντρια
την κα
Κομιανάκη, όλο
το πολιτικό
προσωπικό του
Υπουργείου,
όλους τους
συνεργάτες μου
στο πολιτικό
μου γραφείο,
την
Διευθύντριά
μου την κα
Μιτώση.
Να
ευχαριστήσω
τους ανθρώπους
της
Γραμματείας
μου που πολλές
φορές τους
ταλαιπώρησα με πολύωρες
βασανιστικές
συνεργασίες.
Δεν θα ξεχάσω
τους ανθρώπους
στο Θάλαμο
Επιχειρήσεων
που αγρυπνούν 24
ώρες κάθε μέρα.
Δεν θα ξεχάσω
όλους τους
ανθρώπους της
θάλασσας,
πλοιοκτήτες,
τους
εφοπλιστές που
κάποτε πρέπει
να δούμε σ’ αυτή
τη χώρα πως
εφοπλιστής
σημαίνει ένας
επιχειρηματίας
υψηλού ρίσκου
που προσφέρει
στην πατρίδα
μας.
Δεν θα ξεχάσω
τους
ναυτεργάτες,
τους
συνδικαλιστές,
ανθρώπους με
τους οποίους
κάθισα πολλές
ώρες στο ίδιο
τραπέζι για να
βρούμε λύσεις
στα καθημερινά
τους
προβλήματα. Δεν
θα ξεχάσω όλους
εσάς, τους
ανθρώπους του
Πειραιά που με
αγκαλιάσατε
από την πρώτη
στιγμή και
μου δείξατε μια
ζεστασιά που με
βοήθησε να
σταθώ στο ύψος
των
περιστάσεων.
Αν κάπου
έκανα κάποιο
λάθος, ζητώ την
κατανόησή σας
όλο αυτό τον
καιρό που
δούλεψα στο
Υπουργείο, παρ’
ότι
αταίριαστος
όπως γράφτηκε
στην αρχή όταν
ήρθα στον
Πειραιά με την
παράξενη
τοποθέτησή
μου τον
Ιούλιο του 2003,
αυτό το χώρο
τον αγάπησα,
τον πόνεσα, τον
ένιωσα, τον
υπηρέτησα, τον
υπερασπίστηκα
μέχρι την
τελευταία
στιγμή.
Δεν θα ξεχάσω
να πω δυο λόγια
για τους φίλους
του
ναυτιλιακού
ρεπορτάζ, τους
φίλους
δημοσιογράφους,
δημοσιογράφους
με υψηλό
αίσθημα
ευθύνης που με
βοήθησαν με την
εποικοδομητική
κριτική τους.
Δεν θα ξεχάσω
να πω δυο λόγια
για τον απλό
πολίτη του
Πειραιά που
συνάντησα
στους δρόμους
του Πειραιά και
πολλές φορές
άκουσα τη γνώμη
του και τη
συμβουλή του.
Ανθρώπους μιας
πόλης που
κρύβει μια πολύ
μεγάλη
αρχοντιά μέσα
της.
Θα κλείσω με
τον άνθρωπο που
προσφώνησα
πρώτο στη
σημερινή μου
ομιλία, τον
Σεβασμιότατο
Πειραιώς κ.
Καλλίνικο. Έναν
άνθρωπο
παράδειγμα
κοινωνικής
ευαισθησίας.
Αγαπητέ
Μανόλη σε λίγο
θα σου παραδώσω
το γραφείο που
παρέλαβα από
τον Γιώργο
Ανωμερίτη. Έχω
προσθέσει ένα
τραπέζι
συσκέψεων, ένα
χάρτη του
ευρύτερου
Πειραιά και ένα
ραδιόφωνο
δίπλα σου για
να ακούς
μουσική τις
πολλές ώρες
εργασίας σε μια
πυκνή
πραγματικότητα,
καθημερινότητα
αυτού του
Υπουργείου.
Κυρίες και
κύριοι, η μέχρι
τώρα πορεία της
ελληνικής
ναυτιλίας μας
κάνει
περήφανους και
αισιόδοξους
και ταυτόχρονα
μας φορτώνει
ελπίδες, μας
φορτώνει και
ευθύνες, αυτή η
πετυχημένη
πορεία να
συνεχιστεί με
την ίδια
συνέπεια, την
ίδια
αποτελεσματικότητα.
Θα είμαι στο
πλευρό σου. Θα
είμαι στο
πλευρό σου
γιατί
βρεθήκαμε πάρα
πολλές φορές σε
συναντήσεις, σε
συζητήσεις και
καταλάβαμε πως
είμαστε δυο
άνθρωποι που
μπορούν με την
κριτική τους
στάση, με το
διαφορετικό
τους λόγο να
συμπληρώνουν ο
ένας τον άλλο
για το καλό
αυτής της χώρας.
Αξίζει σ’ αυτό
το χώρο να
αποδείξουμε
στην πράξη το
ενδιαφέρον μας
για τα Νησιά
μας, τα λιμάνια
μας, την
ναυτιλιακή
κοινότητα, τους
Έλληνες
ναυτικούς.
Αξίζει να
κρατήσουμε
ψηλά την
ελληνική
ναυτιλία, ψηλά
στην
πρωτοπορία της
Ευρώπης και
όλου του κόσμου.
Αγαπητέ
Μανόλη καλή
δύναμη και καλή
επιτυχία. Γράφω
στο βιβλίο που
δίνω στον φίλο
Μανώλη: Στον
νέο Υπουργό
Εμπορικής
Ναυτιλίας
Μανόλη
Κεφαλογιάννη.
Με εκτίμηση και
φιλία. 10 Μαρτίου
2004. Γιώργος
Πασχαλίδης.
Μ.
ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ:
Σεβασμιότατε,
κύριε Υπουργέ,
κύριοι
συνάδελφοι,
κύριε Δήμαρχε,
κύριε Νομάρχα,
θα ήθελα να σας
ευχαριστήσω
όλους εσάς,
κυρίες και
κύριοι, για την
παρουσία σας
σήμερα εδώ.
Κύριε Υπουργέ,
σας ευχαριστώ
για τα θερμά
σας λόγια.
Με ιδιαίτερη
συγκίνηση, αλλά
και απόλυτη
συναίσθηση της
ευθύνης, των
καθηκόντων που
μου ανέθεσε ο
Κώστας
Καραμανλής, ο
Πρωθυπουργός
της χώρας,
αναλαμβάνω την
πολιτική
ηγεσία του
Υπουργείου
Εμπορικής
Ναυτιλίας.
Τύχη αγαθή με
οδήγησε να
αναλάβω σήμερα
το Υπουργείο
Εμπορικής
Ναυτιλίας υπό
την
Πρωθυπουργία
του Κώστα
Καραμανλή, όπως
ακριβώς συνέβη
πριν από 27
χρόνια, δηλαδή
λίγα χρόνια
μετά την
μεταπολίτευση,
όταν ένας άλλος
Εμμανουήλ ή
Μανόλης
Κεφαλογιάννης
που εδώ και
λίγους μήνες
δεν είναι πια
στη ζωή,
ανέλαβε το ίδιο
Υπουργείο από
τον τότε
Πρωθυπουργό,
τον αείμνηστο
Κωνσταντίνο
Καραμανλή.
Σήμερα, στην
αρχή μιας νέας
εποχής, μιας
νέας
διακυβέρνησης
για την Ελλάδα,
για την
εμπορική
ναυτιλία, για
τους ανθρώπους
της, έχω την
τιμή να
αναλαμβάνω την
πολιτική
ευθύνη του
ίδιου
Υπουργείου.
Κυρίες και
κύριοι, όλοι
γνωρίζουμε ότι
η ελληνική
ναυτιλία
αποτελεί έναν
από τους
βασικούς
πυλώνες της
εθνικής
οικονομίας.
Στόχος μας
είναι η χάραξη
μιας
αποτελεσματικής
πολιτικής για
την εμπορική
ναυτιλία και η
δημιουργία
συνθηκών
εμπιστοσύνης
Πολιτείας και
ναυτιλιακού
κόσμου.
Βασικοί
άξονες της
πολιτικής μας
παραμένουν κ.
Υπουργέ η
ενίσχυση της
ανταγωνιστικότητας,
όπως κι εσείς
είχατε στο
πρόγραμμα σας
των υπό
ελληνική
σημαία πλοίων,
η προσέλκυση
και άλλων
πλοίων στην
ελληνική
σημαία, η
συνεχής και
ασφαλής κάλυψη
των
συγκοινωνιακών
αναγκών της
νησιωτικής
Ελλάδας, η
μετεξέλιξη του
Πειραιά σε
διεθνές
ναυτιλιακό
κέντρο με την
προσέλκυση και
άλλων ξένων
ναυτιλιακών
επιχειρήσεων, η
προστασία του
περιβάλλοντος,
η δημιουργία
νέων θέσεων
εργασίας και
ασφαλώς η
μεγάλη
προσπάθεια που
έχουμε
αναλάβει για
την ασφάλεια
των Ολυμπιακών
Αγώνων του 2004,
δηλαδή τη
θωράκιση των
λιμένων και των
θαλασσών της
χώρας μας
ενόψει των
Ολυμπιακών
Αγώνων του
ερχόμενου
Αυγούστου.
Επίσης βασική
προτεραιότητα
μας αποτελεί η
ενεργοποίηση
του Εθνικού
Συμβουλίου
Ναυτιλιακής
Πολιτικής, θέμα
που ξεκίνησε
επί της
Υπουργίας του κ.
Πασχαλίδη και
θέλουμε να το
βάλουμε στην
πρώτη
προτεραιότητα
της πολιτικής
μας από αύριο
το πρωί. Θα
ζητήσω -και μου
την προσέφερε
ήδη ο
παριστάμενος
Υπουργός- τη
συνεργασία και
του ιδίου και
όλων των άλλων
Υπουργών που
διετέλεσαν
Υπουργοί
Εμπορικής
Ναυτιλίας από
το 1990 μέχρι το 2004.
Βασική
προτεραιότητα
επίσης είναι η
ηλεκτρονική
διακυβέρνηση
του Υπουργείου
Εμπορικής
Ναυτιλίας. Οι
νέες
τεχνολογίες
μας προσφέρουν
πεδίο δόξης
λαμπρό και για
τη λειτουργία
του ίδιου του
Υπουργείου και
των
εποπτευόμενων
Οργανισμών,
αλλά κυρίως για
την ασφάλεια
της
ναυσιπλοίας.
Φίλες και
φίλοι, οι
στόχοι αυτοί θα
επιτευχθούν
μόνο με το
στελεχιακό
δυναμικό του
Υπουργείου
Εμπορικής
Ναυτιλίας που
θα αξιολογηθεί
με αξιοκρατία
και διαφανείς
διαδικασίες.
Κανείς δεν έχει
να φοβηθεί
τίποτα από την
πολιτική
ηγεσία του
Υπουργείου
Εμπορικής
Ναυτιλίας. Η
Νέα Δημοκρατία
έρχεται σαν μια
δύναμη που
θέλει να ενώσει
τους Έλληνες
και βεβαίως να
ενώσει τον
ναυτιλιακό
κόσμο στην
κοινή
προσπάθεια και
τη μεγάλη
προσφορά την
οποία κάνει
στην εθνική
οικονομία.
Κυρίες και
κύριοι, πιστεύω
ότι όλοι μαζί
θα πετύχουμε
τους κοινούς
μας στόχους
στηριζόμενοι
σε δύο
σημαντικά
πλεονεκτήματα
μας: τον
ανθρώπινο
παράγοντα,
ναυτεργάτες,
εφοπλιστές,
υπηρεσιακούς
παράγοντες και
στο φυσικό μας
περιβάλλον,
δηλαδή τη
θάλασσα. Τη
θάλασσα, που
από την
Πολιτεία το
Υπουργείο μας
είναι ταγμένο
να προστατεύει,
να διαφυλάττει,
να αξιοποιεί
προς όφελος του
έθνους.
Κύριε Υπουργέ,
μιας και
παραλαμβάνω
αυτό το
Υπουργείο από
έναν ποιητή,
έναν λογοτέχνη,
έναν ελεύθερο
άνθρωπο, ένα
ελεύθερο
πνεύμα, με
σημαντική
προσφορά στη
ναυτιλία, θέλω
να σας αφιερώσω
ένα στίχο. «Ελεύθερε
άνθρωπε, πάντα
να αγαπάς τη
θάλασσα».
Όπως ερχόμουν
εδώ κάποιος
Κρητικός με
πλησίασε και
μου είπε «με
σεμνότητα και
ταπεινότητα κ.
Υπουργέ».
Θυμήθηκα
λοιπόν μια
κρητική
παροιμία που
λέει «να
χαιρετάς τους
πεζούς όταν
καβαλικέψεις
για να
χαιρετούν κι
αυτοί όταν θα
ξεπεζέψεις».
Σας ευχαριστώ
πολύ όλους για
την παρουσία
σας.