Ο ΥΕΝΑΝΠ στην Κοινή Συνεδρίαση της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας Λονδίνου και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών

28-02-2008

Ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Γ. Βουλγαράκης μετέβη στο Λονδίνο προσκεκλημένος του Προέδρου της ελληνικής επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας Λονδίνου Επαμεινώνδα Εμπειρίκου

Ο κ. Υπουργός θα παραστεί αύριο στην κοινή τακτική συνεδρίαση των συμβουλίων της ανωτέρω Επιτροπής και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και θα αναφερθεί στα ακόλουθα σημαντικά θέματα:

* την επιτυχία της ελληνικής ναυτιλίας και τους παράγοντες που διαμόρφωσαν την οικοδόμηση και την ανάπτυξη της
* τις τρέχουσες διεθνείς εξελίξεις που αφορούν την ναυτιλία στ α διεθνή φόρα
* την προσπάθεια περαιτέρω ανάδειξης του Πειραιά σε ναυτιλιακό κέντρο διεθνούς εμβέλειας από την οποία θα προκύψουν πολλαπλά οφέλη για την εθνική οικονομία
* την αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης, η οποία συνδέεται άρρηκτα με την ανάπτυξη της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας και κατά συνέπεια της οικονομίας

Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Βουλγαράκης θα δώσει ιδιαίτερη έμφαση στα πλεονεκτήματα που παρουσιάζει το ελληνικό νηολόγιο και θα ακολουθήσει ανταλλαγή απόψεων και συνομιλίες με τους παρευρισκόμενους για όλα τα θέματα κοινού ενδιαφέροντος που βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης.

Τα κύρια σημεία της ομιλίας του έχουν ως εξής:

«Παραμένουμε αταλάντευτοι στη θέση μας ότι όλες οι αποφάσεις που αφορούν στη ναυτιλία πρέπει να υιοθετούνται από τους αρμόδιους Διεθνείς Οργανισμούς και να εφαρμόζονται ομοιόμορφα από όλα τα Κράτη της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας. Η θέση μας αυτή εκφράζεται με σθένος σε όλα τα fora και σε συνάρτηση με όλους τους τομείς που έχουν αντίκτυπο στη ναυτιλία.

Θα αναφέρω δύο χαρακτηριστικά και επίκαιρα παραδείγματα, ξεκινώντας από το διεθνές καθεστώς Αστικής Ευθύνης, το οποίο βρίσκεται την τρέχουσα περίοδο στο επίκεντρο των συζητήσεων στην Ευρ. Ένωση. Το καθεστώς Αστικής Ευθύνης θα πρέπει να ενισχυθεί μέσω της κύρωσης όλων των συναφών διεθνών συμβάσεων που έχουν υιοθετηθεί στο πλαίσιο του ΙΜΟ και αυτήν την άποψη υποστηρίζουμε.

Η χώρα μας έχει κυρώσει το Συμπληρωματικό Πρωτόκολλο της IOPC Fund και τη Σύμβαση Bunkers. Επιπρόσθετα, το Πρωτόκολλο LLMC 1996 έχει υποβληθεί ήδη στη Βουλή. Στο πλαίσιο αυτό, είμαστε αντίθετοι, επί της αρχής, σε περιφερειακές λύσεις που προωθούνται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η εισαγωγή ενός περιφερειακού συστήματος αστικής ευθύνης που διαφοροποιείται από τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την Δ.Σ. LLMC, ελλοχεύει τον κίνδυνο νομικής αβεβαιότητας και άνισης μεταχείρισης των κοινοτικών πλοιοκτητών.

Η χώρα μας συμμερίζεται πλήρως την αυξανόμενη επαγρύπνηση για το σοβαρό θέμα του «φαινομένου του θερμοκηπίου». Στο πλαίσιο αυτό η επιβάρυνση που προκαλεί η παγκόσμια ναυτιλία στην ατμοσφαιρική ρύπανση και την αλλαγή του κλίματος θα πρέπει να εξετασθεί προσεχτικά. Αξιόπιστα και ασφαλή συμπεράσματα θα πρέπει να εξάγονται μέσω επιστημονικής έρευνας και καταλλήλων μελετών, τα οποία θα συνοδεύονται από επαρκή στοιχεία και επιστημονικά δεδομένα….

…Η ισχυρή και μακροχρόνια παρουσία σας στο Λονδίνο έχει συμβάλει σημαντικά στη βρετανική οικονομία και τη δημιουργία σημαντικών θέσεων εργασίας, καθιστώντας το Λονδίνο ένα από τα μεγαλύτερα ναυτιλιακά κέντρα σε παγκόσμια κλίμακα. Παρακολουθώ με προσοχή τις εξελίξεις σε όλα τα θέματα που σας ενδιαφέρουν.

Γνωρίζετε όλοι σας τον αγώνα μας για την περαιτέρω ανάδειξη του Πειραιά σε ναυτιλιακό κέντρο διεθνούς εμβέλειας. Ο Πειραιάς αποτελεί ένα σημαντικό κέντρο το οποίο επιλέγουν ναυτιλιακές εταιρείες για την άσκηση των δραστηριοτήτων τους. Ήδη σήμερα περίπου 1200 ναυτιλιακές εταιρείες και 12.000 άκρως εξειδικευμένο προσωπικό, δραστηριοποιούνται με γραφεία στην Ελλάδα και διαχειρίζονται από τον Πειραιά το μεγαλύτερο τμήμα του ελληνόκτητου στόλου (πάνω από 3.700 ποντοπόρα πλοία).

Το ελληνικό ναυτιλιακό πλέγμα, περιλαμβάνει επίσης εταιρίες παροχής υπηρεσιών, τράπεζες, υπηρεσίες ναυπήγησης και ναυπηγοεπισκευής, παρέχοντας απασχόληση στον ευρύτερο ναυτιλιακό τομέα σε 200,000 ανθρώπους που αντιστοιχούν στο 4-4,5% του ελληνικού εργατικού δυναμικού.

Ο Πειραιάς, το Λεκανοπέδιο και γενικότερα η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχουν ικανοποιήσει με επιτυχία σημαντικού ύψους ξένες άμεσες επενδύσεις…. …Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής, έχει ανακοινώσει ότι προχωράει στην δημιουργία μιας δομής cluster, με βάση τα διεθνή πρότυπα και τις ελληνικές ιδιαιτερότητες, με σκοπό να προωθήσει την ελληνική ναυτιλία και το ναυτιλιακό κέντρο του ευρύτερου Πειραιά…. …Η παρούσα χρονική συγκυρία είναι κατά την άποψή μου ιδανική για όποιον πλοιοκτήτη επιλέξει να μεταφέρει το επίκεντρο της επιχειρηματικής του δραστηριότητας στον Πειραιά. Όπως γνωρίζετε, η ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας στηρίχθηκε διαχρονικά στη σταθερότητα του θεσμικού πλαισίου και στη σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ των πλοιοκτητών και της ελληνικής Πολιτείας. Η ελληνική κυβέρνηση πήρε μέτρα για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας που σε πρώτη φάση προσέλκυσαν 105 πλοία στην ελληνική σημαία. Ευελπιστούμε ότι με τη βοήθειά σας θα συνεχιστεί αμείωτη η προσέλκυση των ελληνόκτητων πλοίων στην ελληνική σημαία.

Το κύρος, η δύναμη και η εικόνα αυτού του νηολογίου, αποτελούν πρωταρχική πολιτική επιλογή για το Υπουργείο μας. Η θέση που κατέχει το ελληνικό νηολόγιο έγκειται σε αποτελέσματα που παράγονται από την εποικοδομητική και επιτυχημένη συνεργασία μεταξύ της ελληνικής ναυτιλιακής διοίκησης, των εφοπλιστών και των ναυτικών.

Η ελληνική κυβέρνηση εγγυάται το συνταγματικά κατοχυρωμένο θεσμικό πλαίσιο για τη ναυτιλία. Ακόμη εγγυάται ότι θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια σε όλα τα επίπεδα για να εξασφαλίσει την ανταγωνιστικότητα των πλοίων και των εταιριών. Από την πλευρά σας περιμένουμε την καλύτερη δυνατή ανταπόκριση.

Με τις σκέψεις αυτές θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την προσοχή σας, να ευχηθώ καλή επιτυχία στη συνάντηση και να σας διαβεβαιώσω ότι παραμένω στην διάθεσή σας για να προάγουμε ακόμη περισσότερο την ελληνική ναυτιλία».

Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής