Συνέντευξη Υπουργού
Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής σε ραδιοφωνικό σταθμό
05-03-2008
Ο Υπουργός
Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιώργος Βουλγαράκης
παραχώρησε συνέντευξη στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΙ RADIO στον δημοσιογράφο κ.
Παπαδημητρίου. Ο κ. Υπουργός μεταξύ άλλων είπε τα εξής:
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΣΕ ΟΛΠ ΚΑΙ ΟΛΘ
Θέλω να είμαι απόλυτα ξεκάθαρος ότι η απόφαση της Κυβέρνησης να καταστήσει τους
λιμένες του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης διακομετακομιστικά κέντρα διεθνούς
εμπορίου είναι αδιαπραγμάτευτη. Μία στρατηγική απόφαση η οποία θα αποφέρει
τεράστια οφέλη για την ελληνική κοινωνία και την ελληνική οικονομία. Αυτό είναι
δεδομένο και δεν έχει καμία σχέση η απόφαση του δικαστηρίου με αυτή την απόφαση
της κυβέρνησης. Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση δραστηριοτήτων του ΣΕΜΠΟ
προχωρά με γρήγορους ρυθμούς, συγκεντρώνει τεράστιο ενδιαφέρον όλων των μεγάλων
διεθνών διαχειριστών και θα ολοκληρωθεί μέσα στο χρονοδιάγραμμα, το οποίο έχουμε
πει.
ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΕΡΓΙΕΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΕ ΟΛΠ ΚΑΙ ΟΛΘ
Το ζήτημα είναι για ποιο λόγο ακριβώς απεργούν οι εργαζόμενοι. Σήμερα, κατά
σύμπτωση συζητάμε στη Βουλή το Σχέδιο Νόμου που εξασφαλίζει πλήρως τους
εργαζομένους, κανείς δε χάνει τη δουλειά του, κανείς δε χάνει το μισθό του,
κανείς δεν χάνει τα δικαιώματα του.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ετοιμαζόμουν να σας ρωτήσω αυτό δεν το έχουν καταλάβει; Αφού τους το
έχετε δείξει, το έχουν διαβάσει, το έχουν δει και το καταθέτετε τώρα στη Βουλή;
ΥΕΝΑΝΠ: Μα νομίζω κ. Παπαδημητρίου, ούτως ή άλλως είναι πολιτική η απεργία
και στη Βουλή, στην επιτροπή που οι εργαζόμενοι εκφράζουν τις απόψεις τους,
ουσιαστικά μιλάνε για δημόσιο χαρακτήρα των λιμένων. Μάλιστα είναι εντυπωσιακό
ότι το ΠΑΣΟΚ παρά το γεγονός ότι αυτό το ίδιο σχεδίασε τις συμβάσεις παραχώρησης,
έκανε Ανώνυμη Εταιρεία τα λιμάνια, τα έβαλε στο χρηματιστήριο, σήμερα κάνει
βήματα πίσω και μιλάει για κρατικοποίηση. Είναι εντυπωσιακό, πόσο η αριστερά
διολισθαίνει το ΠΑΣΟΚ, το οποίο προφανώς πιεζόμενο από την Αριστερά έχει
υιοθετήσει λογικές κ΄ συμπεριφορές που κατά τη γνώμη μου σήμερα δεν προσφέρουν
τίποτα στον εκσυγχρονισμό και φυσικά υστερούν σε αξιοπιστία. Αυτό όμως είναι
θέμα του ΠΑΣΟΚ. Εγώ πάντως θέλω να πω ότι οι διοικήσεις του ΟΛΠ και του ΟΛΘ
κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους, προασπίζουν τα συμφέροντα των οργανισμών τους
και των επενδυτών, διότι έχουν μετοχές, οι οποίες διαπραγματεύονται στο
χρηματιστήριο. Το πρόγραμμα θα προχωρήσει κανονικά και φυσικά οι Οργανισμοί
είναι υποχρεωμένοι να πάρουν όλα τα απαραίτητα μέσα, νομικά ή άλλα, τα οποία θα
τους επιτρέψουν να προασπίσουν τα συμφέροντα αυτά. Το πώς ακριβώς θα το κάνουν
οι Οργανισμοί, θα το δούμε το επόμενο διάστημα.
ΕΡΩΤΗΣΗ: κ. Βουλγαράκη πόσο θα πάρει για να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία για
να ξέρουμε και πότε θα τελειώσει η αναταραχή.
ΥΕΝΑΝΠ: Το πλήρες, σχέδιο θα ολοκληρωθεί, όπως είχαμε πει από την αρχή, μέχρι
αρχές – μέσα Ιουλίου περίπου, διότι ξέρετε υπάρχουν κάποιες ημερομηνίες, οι
οποίες προσδιορίζονται με ακρίβεια από την Ε.Ε. Προφανώς όμως η όλη διαδικασία
θα έχει ολοκληρωθεί πολύ νωρίτερα επί της ουσίας. Απλώς το τυπικό κομμάτι θα
πάρει περίπου μέχρι τον Ιούλιο.
ΓΙΑ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΣΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Η ναυτιλία είναι μία πάρα πολύ μεγάλη δύναμη για τη χώρα. Είναι όχι μόνο
οικονομική δύναμη, είναι και δύναμη εξωτερικής πολιτικής. Τώρα για τα δεδομένα
της χώρας είναι μία τεράστια οικονομική δύναμη, αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι
από τη ναυτιλία εισπράττουμε κάθε ώρα που περνάει 2.000.000 ευρώ την ώρα. Τόσο
είναι το μέγεθος στο οποίο συμβάλλει η ναυτιλία στο ακαθόριστο εθνικό προϊόν.
Υπάρχει μία πολύ μεγάλη κινητικότητα σε όλο το ναυτιλιακό χώρο παγκοσμίως.
Υπάρχουν συμπεριφορές κυβερνήσεων, οι οποίες επιβάλλουν φορολογίες, υπάρχουν
πολιτικές προσεγγίσεις, οι οποίες ενδεχομένως αναδιατάσσουν τα σχέδια των
εφοπλιστών. Από αυτή την κινητικότητα εμείς επιθυμούμε να πάρουμε, ει δυνατόν,
το μεγαλύτερο κομμάτι από την ώρα μάλιστα που έχουμε ήδη ένα κυριαρχικό ρόλο στη
ναυτιλία σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο λόγος λοιπόν της επίσκεψης μου στο Λονδίνο,
στην κοινή συνεδρίαση της Ένωσης Εφοπλιστών με το COMMITTEE είχε σαν στόχο να
τους πω ότι εμείς είμαστε αποφασισμένοι ως κυβέρνηση να κάνουμε τον Πειραιά
παγκόσμιο κέντρο ναυτιλίας και να κάνουμε όλες αυτές τις κινήσεις, οι οποίες θα
επιτρέψουν στους ανθρώπους οι οποίοι επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν, όχι μόνο οι
Έλληνες του Λονδίνου, αλλά και άλλης εθνικότητας εφοπλιστές να δραστηριοποιηθούν
στον Πειραιά, ο οποίος ούτως ή άλλως διακινεί σήμερα το 25% περίπου της
παγκόσμιας ναυτιλίας. Εξήγησα στους εφοπλιστές ότι είμαστε αποφασισμένοι να
εξετάσουμε μέτρα, τα οποία ενδεχομένως να βελτιώσουν την κατάσταση. Αρχικά βρήκα
θετική ανταπόκριση. Συμφωνήσαμε να συσταθεί μια επιτροπή να ανανεώσουμε το
ραντεβού μας, στο οποίο θα βάλουμε μία ατζέντα θεμάτων, που πρέπει να προωθηθούν
σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για να υπάρξουν αποφάσεις, οι οποίες στην πράξη
θα δώσουν στους Έλληνες εφοπλιστές να καταλάβουν ότι πράγματι αυτά που λέμε τα
εννοούμε. Επίσης τους εξήγησα ότι αυτό που μας ενδιαφέρει ως χώρα είναι να
φτιάξουμε αυτό που λέγεται στη διεθνή ναυτιλιακή γλώσσα cluster. Ένα πλέγμα
υπηρεσιών δηλαδή που θα βοηθήσει όλες τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις, οι οποίες
επιθυμούν να παράγουν έργο στην Ελλάδα. Πρέπει να σας πω, κ. Παπαδημητρίου, ότι
ήδη χθες είχα τα πρώτα τηλέφωνα εφοπλιστών, οι οποίοι θέλουν να μεταφέρουν ένα
μέρος της δραστηριότητάς τους στην Ελλάδα. Καταρχήν σιγά σιγά φέρνοντας
περισσότερο προσωπικό στον Πειραιά. Κι αυτό είναι μία πολύ καλή εξέλιξη.
ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΟΡΙΖΟΝΤΑ
Το σκηνικό το οποίο φαίνεται από τις μετρήσεις χρήζει μελέτης. Εγώ πιστεύω ότι
υπάρχει μία διάχυτη και εμφανής πίεση της κεντροαριστεράς, η οποία έχει τις
επιπτώσεις της και οι οποίες καταγράφονται. Αλλά επειδή ξέρετε η πολιτική είναι
μία διαδικασία διαρκής πρέπει να περιμένουμε λίγο για να δούμε πώς θα εξελιχθεί
το πολιτικό σκηνικό σε βάθος χρόνου. Νομίζω είναι λίγο πρόωρο να βγάλει κανείς
συμπέρασμα.
Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής
|