Εγκαίνια του Δ/Ξ – RO/RO «ΜΑΪΣΤΡΟΣ» με ανάδοχο τον ΥΕΝΑΝΠ Γιώργο Βουλγαράκη
23-05-2008
Ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιώργος
Βουλγαράκης, παρέστη ως ανάδοχος στα εγκαίνια του Δ/Ξ – RO/RO «ΜΑΪΣΤΡΟΣ» της
εταιρείας Aegean, στην Ακτή Κανέλλου στο Κεντρικό Λιμάνι Πειραιά.
Στην τελετή παρευρέθησαν επίσης εκ μέρους του Υπουργείου και οι: ο Υφυπουργός κ.
Πάνος Καμμένος, ο Γενικός Γραμματέας, κ. Ιωάννης Τζωάννος, ο Γενικός Γραμματέας
Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής κ. Γεώργιος Βλάχος και ο Αρχηγός του Λιμενικού
Σώματος, Αντιναύαρχος κ. Θεόδωρος Ρεντζεπέρης.
Ο κ. Υπουργός στην ομιλία του είπε τα εξής:
«Σεβασμιότατε, κύριοι συνάδελφοι, κύριε Πρόεδρε της Aegean, κύριε Αρχηγέ, κυρίες
και κύριοι, είναι εξαιρετικά μεγάλη τιμή για μας να είμαστε σήμερα εδώ και να
υποδεχόμαστε στην ελληνική σημαία αυτό το εξαιρετικό πλοίο. Είναι μεγάλη η χαρά
μας καταρχήν, γιατί προστίθεται στην ελληνική σημαία ένα ακόμα πλοίο, αλλά είναι
διπλή η χαρά μας, γιατί αυτό το πλοίο αφενός μεν έρχεται να ικανοποιήσει και να
συναντηθεί με τις ανάγκες των κατοίκων των νησιών για τη μεταφορά καυσίμων, αλλά
με ένα τρόπο ιδιαίτερα σημαντικό. Με ένα τρόπο, ο οποίος υποδηλώνει το σεβασμό
της ναυτιλίας προς το περιβάλλον και αναδεικνύει την ευαισθησία των Ελλήνων
πλοιοκτητών προς το τεράστιο οικολογικό απόθεμα της πατρίδας μας. Θεωρώ ότι
επενδυτικές κινήσεις αυτού του τύπου, εκτός του ότι πραγματικά λύνουν υπαρκτά
προβλήματα, τα οποία ο πολυνησιακός χαρακτήρας της χώρας μας έχει, υποδηλώνουν
και την πολύ μεγάλη ευαισθησία που έχει η ελληνική ναυτιλία συνολικά στο
περιβάλλον και την οικολογία γενικότερα. Είναι άλλωστε γνωστό ότι η ναυτιλία
λειτουργεί με τις αρετές της αειφορίας και ότι αν συγκριθεί με άλλα μέσα
μεταφοράς είναι λιγότερο ενεργοβόρα. Ακόμα είναι βέβαιο ότι αν κανείς συνέκρινε
το κόστος μεταφοράς της ναυτιλίας με το αντίστοιχο κόστος μεταφοράς άλλων μέσων
τότε είναι πολλαπλώς θετικό υπέρ της ναυτιλίας. Γεγονός είναι ότι η ναυτιλία δεν
επιδοτείται από το κράτος, όπως επιδοτούνται ενδεχομένως άλλες μορφές
επιχειρήσεων, τουναντίον η ναυτιλία συνεισφέρει στο εθνικό μας κεφάλαιο περίπου
το 1/3 του εμπορικού μας ελλείμματος. Συνεισφέρει δηλαδή στη χώρα 17
δισεκατομμύρια σύμφωνα με τα περυσινά στατιστικά στοιχεία, κάτι που
μεταφραζόμενο σημαίνει ότι συνεισφέρει 2 εκατομμύρια δολάρια την ώρα στην
ελληνική οικονομία.
Κυρίες και κύριοι,
είναι πολύ μεγάλη η χαρά μας, διότι τα ελληνόκτητα πλοία οργώνουν τις θάλασσες
του κόσμου και έχουν την πρώτη θέση ανάμεσα στην Ευρώπη και την τρίτη σε
παγκόσμια κλίμακα. Είναι μεγάλο διπλωματικό εργαλείο για τη χώρα η γαλανόλευκη,
που κυματίζει σ’ όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης. Είναι μεγάλη δύναμη για την
Ελλάδα ο ελληνικός εφοπλισμός και τα ελληνόκτητα πλοία και είναι ιδιαίτερη η
χαρά μας που αυτές τις μέρες, η ναυτιλία περνά μία από τις καλύτερες περιόδους
της. Χρέος της πολιτείας είναι να βοηθήσει να οικοδομηθούν οι πολύ καλές σχέσεις,
που ήδη υπάρχουν με τους πλοιοκτήτες και τους εργαζόμενους. Χρέος δικό μας είναι
να βοηθήσουμε, ούτως ώστε να έρθουν όσο το δυνατόν περισσότερα πλοία στην
ελληνική σημαία. Επίσης, χρέος μας είναι να βοηθήσουμε, ούτως ώστε να υπάρξει
χρηματοδότηση και από τους ελληνικούς χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς σε
αντίστοιχα επενδυτικά σχέδια. Πρέπει επίσης να βοηθήσουμε τις ναυτιλιακές
εταιρείες να μπουν και στο ελληνικό ταμπλό του χρηματιστηρίου. Με λίγα λόγια,
είμαστε υποχρεωμένοι να ανταποκριθούμε σ’ αυτά τα οποία η ναυτιλία προσφέρει
συνολικά στη χώρα εδώ και πάρα πολλά χρόνια.
Κύριε Πρόεδρε της Aegean,
προσφέρετε ένα κόσμημα, το οποίο είναι εξαιρετικά σημαντικό για τους λόγους που
ανέφερα. Θεωρώ ότι με την έλευση και των υπολοίπων πλοίων θα είναι ένα
πραγματικά μεγάλο γεγονός και μια εξαιρετική συνεισφορά σε όλες αυτές τις
ανάγκες, οι οποίες εδώ και χρόνια διατυπώνονται από τα ελληνικά νησιά και
ιδιαίτερα με τα πλοία RO – RO, τα οποία τα έχουμε ανάγκη. Θεωρώ επίσης ότι
σήμερα η ακτοπλοΐα είναι σε ένα πολύ καλύτερο επίπεδο. Νεότευκτα πλοία έχουν
μπει στις γραμμές μας, οι αποστάσεις έχουν μικρύνει. Η απομόνωση σήμερα είναι
παρελθόν. Οφείλουμε να κάνουμε βήματα. Βήματα προς κάθε κατεύθυνση. Και είμαστε
πολύ χαρούμενοι, που στα βήματα αυτά πρωτοστατούν οι Έλληνες πλοιοκτήτες.
Κυρίες και κύριοι,
με ιδιαίτερη περηφάνια το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας υποδέχεται στην ελληνική
σημαία αυτό το υπέροχο πλοίο, κύριε Πρόεδρε θερμά συγχαρητήρια γι’ αυτό».
Στη συνέχεια, σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, ο κ. Βουλγαράκης απάντησε:
«Η ελληνική ναυτιλία είναι πρώτη στην Ευρώπη. Τα τελευταία χρόνια έχουμε κάνει
βήματα στον τομέα αυτό. Η ελληνική κυβέρνηση έγκαιρα διέγνωσε την τάση που
υπάρχει στη ναυτιλία και πήρε τα αναγκαία μέτρα. Το αποτέλεσμα είναι ότι τα
τελευταία δύο χρόνια ύψωσαν την ελληνική σημαία 117 καινούρια πλοία ενώ ήδη
κατασκευάζονται άλλα 600. Και αυτό δεν έγινε τυχαία. Επίσης, δώσαμε ώθηση στην
κρουαζιέρα, έχουμε μια αύξηση της κρουαζιέρας στην Ελλάδα άνω του 200%, κάτι το
οποίο είναι πολύ σημαντικό. Έχουμε επίσης βοηθήσει να υπάρξουν κίνητρα για να
μπουν στην ακτοπλοΐα πολλά καινούρια πλοία. Και βλέπετε ότι τα τελευταία χρόνια
κυριαρχούν τα ταχύπλοα πλοία, που έχουν μικρύνει τις αποστάσεις. Βεβαίως μένει
ακόμα πολύς δρόμος, γιατί υπάρχουν πάρα πολλά προβλήματα. Ο πολυνησιακός
χαρακτήρας της χώρας μας απαιτεί ιδιαίτερη προσέγγιση. Και επίσης η παγκόσμια
ναυτιλία έχει μία ένταση, η οποία πρέπει από την Ελλάδα να υποστηριχτεί. Με λίγα
λόγια, χρειάζονται πολλά βήματα αλλά από την άλλη μεριά είμαστε περήφανοι, γιατί
το ναυτιλιακό συνάλλαγμα και οι επενδύσεις δίνουν δουλειά σε πάνω από 16.000
Έλληνες ναυτικούς, προσφέρουν υπηρεσίες σε 200-250 χιλιάδες Έλληνες, που
σημαίνει 4-4,5% του ενεργού δυναμικού της χώρας μας. Δραστηριοποιούνται στον
Πειραιά πάνω από 1.300 ναυτιλιακές επιχειρήσεις και πάρα πολλές άλλες
συμπληρωματικές με παραναυτιλιακά επιχειρήσεις και πιστεύουμε ότι ο Πειραιάς και
η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να γίνει ένα παγκόσμιο κέντρο ναυτιλίας.
Δημοσιογράφος:
Με τα ναύλα τι πρόκειται να γίνει;
ΥΕΝΑΝΠ:
Πιστεύω ότι τα ναύλα είναι μία ελευθερωμένη πανευρωπαϊκώς αγορά και υπάρχει μία
διαρκής διαβούλευση και διαπραγμάτευση στους εκπροσώπους των ακτοπλόων, ούτως
ώστε να υπάρξει αυτοσυγκράτηση των τιμών. Εμείς, για να βοηθήσουμε τις άγονες
γραμμές και να γεφυρώσουμε το χάσμα που χώριζε όταν οι αυξήσεις υπέρβαιναν τον
πληθωρισμό, αυξήσαμε τις επιδοτήσεις κατά 20 εκατομμύρια ευρώ. Τα τρία τελευταία
χρόνια έχει υπερδιπλασιαστεί ο προϋπολογισμός αυτός και προσπαθούμε μέσα από
συνεχής ελέγχους να διατηρούμε όσο το δυνατόν χαμηλότερο το επίπεδο για να
μπορεί ο Έλληνας να μετακινείται. Πιστεύουμε ότι θα τα καταφέρουμε παρά το
γεγονός ότι μπαίνουμε σε μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο με πολύ μεγάλη έκρηξη
των τιμών του πετρελαίου και έκρηξη των συμπληρωματικών αγαθών που είναι
απαραίτητα για το πλοίο».
Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής
|