Δηλώσεις ΥΕΝΑΝΠ για ΟΛΠ και Ακτοπλοΐα

04-06-2008

Ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιώργος Βουλγαράκης, μετά την υπογραφή με τον Αμερικανό ομόλογό του κ. Sean Connaughton του Μνημονίου Συνεργασίας για την παραχώρηση στη χώρα μας του τελευταίου πλοίου τύπου «Liberty», απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων είπε...


Για τις προσφορές στον διαγωνισμό του ΟΛΠ
«Υπήρξε μια εξαιρετικά σημαντική εξέλιξη, όπως αυτή καταγράφτηκε χθες, με τις προσφορές δύο μεγάλων παγκόσμιων διαχειριστών για το λιμάνι του Πειραιά. Και οι δύο προσφορές είναι πολύ τιμητικές για το λιμάνι του Πειραιά και φυσικά ξεπερνούν κάθε προηγούμενη προσφορά, που έχει γίνει σε παγκόσμιο επίπεδο, σε σχέση με λιμάνια αυτών των χαρακτηριστικών. Είναι σαφές ότι ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς μπαίνει σε μια νέα τροχιά, μια τροχιά ανάπτυξης, η οποία θα καταστήσει την Ελλάδα ένα πολύ μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο σε ολόκληρη την Ανατολική Ευρώπη. Πιστεύω ότι ο διαγωνισμός για τον λιμένα της Θεσσαλονίκης θα εξελιχθεί με παρόμοιο ρυθμό. Επίσης, θέλω να τονίσω ότι αυτές οι εξελίξεις συνιστούν μια τεραστίου διαμετρήματος μεταρρύθμιση, η οποία μας δίνει τη δυνατότητα να ατενίζουμε το μέλλον για την ελληνική βιομηχανία με εξαιρετικά μεγάλη αισιοδοξία.

Δημοσιογράφος
Η Θεσσαλονίκη πόσο θα καθυστερήσει κύριε Υπουργέ, γιατί υπάρχουν και ενστάσεις; Εάν ο Πειραιάς είναι δηλαδή να τελειώσει μέχρι τέλη Αυγούστου, η Θεσσαλονίκη πότε αναμένεται;

ΥΕΝΑΝΠ
Εγώ από την αρχή είχα ξεκαθαρίσει ότι και οι δύο διαδικασίες θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του έτους, και αυτό γιατί υπάρχουν ημερομηνίες, οι οποίες είναι δεσμευτικές. Υπενθυμίζω ότι μιλάμε για διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό, που υπόκειται σε κανόνες και προθεσμίες, οι οποίες δεν μπορούν να αλλάξουν. Υπάρχει η συμβασιοποίηση, υπάρχει ο προσυμβατικός έλεγχος, υπάρχει διαδικασία της Βουλής όπου πρέπει να επικυρωθεί η σύμβαση, άρα λοιπόν υπάρχει μια διαδικασία, που προφανώς παίρνει το χρόνο της. Η Θεσσαλονίκη με την Αθήνα είχαν μια διαφορά της τάξεως περίπου του ενός μήνα. Αυτή η διαφορά θα εξακολουθήσει να υπάρχει μέχρι την ολοκλήρωση των συμβάσεων. Πιστεύω ότι με την ανακήρυξη του προσωρινού αναδόχου για το λιμάνι του Πειραιά ήδη ένα πολύ σημαντικό βήμα έχει γίνει. Θέλω να τονίσω για άλλη μια φορά ότι σήμερα τα κέρδη από τον εμπορευματικό σταθμό σήμερα του ΟΛΠ είναι 7 εκατ. ευρώ το χρόνο. Με τις νέες προτάσεις ανέρχονται στα 120 εκατ. ευρώ το χρόνο. Μιλάμε δηλαδή για 17 φορές πάνω τα κέρδη. Αυτό είναι η καλύτερη απάντηση σε όσους μέχρι πριν λίγο μιλούσαν για ξεπούλημα και για εκποίηση της δημόσιας περιουσίας, διότι, θέλω να επαναλάβω, ότι μιλάμε για ενοικίαση του προβλήτα για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Δημοσιογράφος
Κύριε Υπουργέ, γι' αυτά τα νούμερα ακόμα υπάρχουν άνθρωποι, οι οποίοι κρατούν επιφυλάξεις και μάλιστα οι συνδικαλιστές κάνουν λόγο και για ψευδή στοιχεία. Έβγαλαν και μια ανακοίνωση χθες οι εργαζόμενοι στα λιμάνια και μιλάνε και για προβλήματα ενδεχομένως στα σχέδια της επέκτασης του προβλήτα.

ΥΕΝΑΝΠ
Απορία ψάλτου βηξ!»

Για τις εξελίξεις στην ακτοπλοΐα
«Καταρχήν είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι η συνεχής διαβούλευση, που έχουμε ως Υπουργείο με την Ένωση Ακτοπλόων αλλά και τις εταιρείες μεμονωμένα έχει παράξει ήδη τα αποτελέσματα της και αποδεικνύει ότι ο ανταγωνισμός πραγματικά λειτουργεί. Συνεπώς η απελευθέρωση των γραμμών και των ναύλων έχει λειτουργήσει σε ικανοποιητικό βαθμό μέχρι τώρα στην ακτοπλοΐα. Θυμίζω ότι ήδη δύο πολύ μεγάλες εταιρείες έχουν ανακοινώσει ότι θα παγώσουν τις αυξήσεις για φέτος το καλοκαίρι ενώ υπάρχει μια συζήτηση να ακολουθήσουν και άλλες. Βεβαίως αναγνωρίζω ότι υπάρχει ένα πολύ σημαντικό ποσοστό συμβολής της αύξησης του πετρελαίου στην τιμή των ναύλων, διότι υπάρχουν ναύλα, στα οποία συμμετέχει το πετρέλαιο κατά 68 έως 70%. Αντιλαμβάνομαι συνεπώς ότι η αύξηση της τιμής του πετρελαίου κατά 100% και πλέον δεν μπορεί να επωμισθεί μόνο από τις εταιρείες όπως δεν μπορεί να πάει μόνον στους καταναλωτές. Χρειάζεται μια συζήτηση, για να δούμε πως μπορούμε να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα πάντα φυσικά στη λογική της συγκράτησης των τιμών, για να έχουμε τη δυνατότητα να ανταποκριθούμε στην ανάγκη της σύνδεσης της ηπειρωτικής Ελλάδας με τη νησιωτική. Το επόμενο διάστημα πρόκειται να συναντηθώ με το νέο προεδρείο της Ένωσης Ακτοπλόων, θα είχα ήδη συναντηθεί εάν δεν υπήρχαν τα Ποσειδώνια, για να μπορέσουμε να είμαστε πιο συγκεκριμένοι σ’ αυτά τα οποία έχουμε να συζητήσουμε.

Δημοσιογράφος
Υπάρχει πάντως εταιρεία που έχει κάνει 30% αύξηση εν όψει Αγίου Πνεύματος, άλλη εταιρεία, η οποία έβαλε το 15%, το οποίο βέβαια το είχε πει νωρίτερα, από την περίοδο του Πάσχα, ότι θα επιβάλει κάποια αύξηση. Άρα λοιπόν υπάρχουν ακόμα κάποιες αρκετά μεγάλες εταιρείες που δεν έχουν ακόμα καθορίσει τη στάση τους. Αυτό εννοείτε ότι ακόμη οι διαβουλεύσεις ....

ΥΕΝΑΝΠ
Εννοώ ότι όλες αυτές οι διαδικασίες πρέπει να συνεχιστούν. Η συζήτηση είναι διαρκής, δε σταματάει ποτέ αυτό, διότι αντιλαμβάνεσθε ότι πρέπει πάντα να υπάρχει εκ μέρους του Υπουργείου μία ανοιχτή πόρτα συνεργασίας και εκ μέρους των ακτοπλόων επίσης από τη μεριά τους μια ανοιχτή πόρτα συνεργασίας. Χρειάζεται συνεχής προσπάθεια και αυτό κάνουμε.»

Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής