ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΥΕΝΑΝΠ κ. Γ. ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗ

12-06-2008

Ο ΥΕΝΑΝΠ Γιώργος Βουλγαράκης παραχώρησε σήμερα συνέντευξη τύπου στο νέο κτίριο του ΥΕΝΑΝΠ.


« Κυρίες και κύριοι,

Σας ευχαριστώ πολύ για τη σημερινή σας παρουσία. Με δεδομένη την έναρξη της θερινής περιόδου αλλά και τη σημερινή συνεδρίαση του Δ.Σ του ΟΛΠ η σημερινή συνέντευξη περιλαμβάνει τρεις βασικές θεματικές ενότητες.

Η πρώτη αφορά τα μέτρα και τις παρεμβάσεις του Υπουργείου για τη λειτουργική αναβάθμιση των λιμένων και την προσφορά ποιοτικών υπηρεσιών στο επιβατικό κοινό, ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου.
Θα αναφερθώ στις βασικές αρχές καθώς και τους στόχους αυτών των μέτρων για όλους τους λιμένες της χώρας, με ιδιαίτερη έμφαση στην αναβάθμιση των υποδομών του λιμένα του Πειραιά. Σας έχει δοθεί ήδη φάκελος με όλα τα στοιχεία και φωτογραφίες με τα έργα που έγιναν στο λιμάνι.

Η δεύτερη ενότητα αφορά τη θέση και την πολιτική του Υπουργείου σχετικά με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και ιδιαίτερα το ζήτημα της τιμολογιακής πολιτικής.
Θα παρουσιάσω τις βασικές κατευθύνσεις της πολιτικής μας και μία σειρά μέτρων για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των καταναλωτών αλλά και της βέλτιστης λειτουργίας της ακτοπλοΐας.

Η τρίτη ενότητα αφορά την εξέλιξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για το ΣΕΜΠΟ του Πειραιά, με αφορμή την ανακήρυξη προσωρινού πλειοδότη από το Δ.Σ του ΟΛΠ.
Θα παρουσιάσω τα οικονομικά οφέλη αυτής της πρότασης και βασικά στοιχεία για το επενδυτικό πρόγραμμα, την τιμολογιακή πολιτική και πέρα και πάνω από όλα τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων.

Πριν όμως προχωρήσω στο κύριο μέρος της συνέντευξης και με αφορμή την πρόθεση του Δημάρχου Πειραιά να αποκλείσει το λιμένα την ημέρα , όπου πολλοί συμπολίτες μας θα μετακινηθούν λόγω του τριημέρου του Αγίου Πνεύματος θα μου επιτρέψετε να κάνω ένα σχόλιο.

Γνωρίζετε πολύ καλά ότι ως φοιτητής στo Πανεπιστήμιο Πειραιώς έχω περάσει στην πόλη αυτή τα καλύτερα χρόνια της ζωής μου. Γνωρίζω και τους ανθρώπους και τα προβλήματά τους. Θα συμφωνήσουμε όμως όλοι ότι η μεγαλύτερη υπεραξία του Πειραιά είναι το λιμάνι του. Η παρεμπόδιση της λειτουργίας του σε μία ημέρα αιχμής αποτελεί μία αδιέξοδη πρωτοβουλία, που το μόνο που θα πετύχει είναι η απαξία του και το κυριότερο η ταλαιπωρία χιλιάδων συμπολιτών μας. Σέβομαι το ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αλλά εκτιμώ ότι τέτοιες ενέργειες δεν έχουν καμία ουσιαστική αξία. Τέλος, θέλω να σας υπενθυμίσω ότι η κυβερνητική βούληση για την αναβάθμιση και την ανάπτυξή της περιοχής είναι και ξεκάθαρη και εκπεφρασμένη, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τη συντονισμένη προσπάθεια για την προσέλκυση εφοπλιστικών κεφαλαίων, που θα μετατρέψει τον Πειραιά σε διεθνές ναυτιλιακό κέντρο.»

Α. ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Ενόψει της έναρξης της καλοκαιρινής περιόδου, αισθάνομαι την ανάγκη να ενημερώσω εσάς και κατ’ επέκταση τους Έλληνες πολίτες για την κατάσταση στον τομέα της ακτοπλοΐας, καθώς και τη θέση του Υπουργείου για τα θέματα της τιμολογιακής πολιτικής.
Όπως γνωρίζετε, η βασική μέριμνα και αποστολή του Υπουργείου είναι η διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών όλες τις ημέρες του χρόνου, ιδιαίτερα όμως την καλοκαιρινή, όπου είναι περίοδος αιχμής της επιβατικής κίνησης.
Η περσινή καλοκαιρινή περίοδος, κυρίως, σε επίπεδο συχνότητας δρομολογίων ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένη, κάτι που επιθυμούμε να επαναληφτεί σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό και φέτος.

Είναι γεγονός, όμως, ότι ειδικά τη φετινή χρονιά πρέπει να συνυπολογίσουμε δύο βασικές παραμέτρους. Μία παλαιά, που συνίσταται στην πλήρως απελευθερωμένη αγορά, και μία καινούργια που συνδέεται με την επιβάρυνση του κόστους μετακίνησης, λόγω της εκτόξευσης της τιμής του πετρελαίου.
Σας υπενθυμίζω ότι σε ένα χρόνο η τιμή του πετρελαίου έχει υπερδιπλασιασθεί και πλησιάζει σήμερα τα 140 €.
Με δεδομένο ότι, στον κλάδο της ακτοπλοΐας το καύσιμο συμμετέχει περίπου στο 70% της διαμόρφωσης του ναύλου, αντιλαμβάνεστε όλοι ότι δημιουργήθηκαν αντικειμενικές συνθήκες για την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων.
Στο πλαίσιο αυτό, και με δεδομένη την πολιτική μας βούληση να προστατεύσουμε τα εισοδήματα των Ελλήνων πολιτών, προχωρήσαμε σε μία εντατική διαβούλευση με τους εκπροσώπους των ακτοπλοϊκών εταιριών, ώστε να επιδείξουν αυτοσυγκράτηση και να κατανοήσουν και τις κοινωνικές αντοχές.
Διαβούλευση, που έχει ήδη συγκεκριμένα αποτελέσματα, καθότι όπως γνωρίζετε δύο εταιρείες έχουν ήδη ανακοινώσει το πάγωμα της τιμής των εισιτηρίων τους.
Το πρόβλημα, όμως, είναι αντικειμενικό. Και επίλυσή του απαιτεί μία στάση ευθύνης και σοβαρότητας απ’ όλες τις πλευρές. Και από την Πολιτεία, και από τους ακτοπλόους, αλλά και από τους καταναλωτές.
Εμείς είμαστε αποφασισμένοι, όπως αποδεικνύεται και από αυτά που έχουμε κάνει μέχρι σήμερα, αλλά και αυτά που θα σας ανακοινώσω παρακάτω να αναλάβουμε τις δικές μας ευθύνες.

Πρώτον,
Αυξήσαμε διπλασιάσαμε τα διατιθέμενα κονδύλια για επιδοτήσεις, που πλέον ανέρχονται στα 60 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, τα επιπλέον 15 εκατ. ευρώ διατέθησαν για επιδοτήσεις των άγονων γραμμών.

Δεύτερον,
Βρισκόμαστε σε ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, ώστε να υπάρχει άμεση αντίδραση σε φαινόμενα εναρμονισμένης πρακτικής.
Στο σημείο αυτό, θέλω να σας υπενθυμίσω, ότι σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, εάν υπάρξουν τέτοια φαινόμενα, η Πολιτεία μπορεί να άρει το υπάρχον καθεστώς απελευθέρωσης.

Τρίτον,
Συστήνουμε ειδικό όργανο στο πλαίσιο του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, με κύρια αρμοδιότητα την καθημερινή και εκτενή παρακολούθηση των τιμών.

Τέταρτον,
Συγκροτούμε κλιμάκια αγορανομικών ελέγχων, ώστε να εντατικοποιήσουμε τους πραγματοποιούμενους ελέγχους για την προστασία των καταναλωτών.

Πέμπτον,
Ενισχύουμε με επιπλέον δύναμη 200 λιμενικών το Λιμεναρχείο Πειραιά, έτσι ώστε να εντατικοποιηθούν οι προβλεπόμενοι έλεγχοι.

Έκτον,
Μας απασχολεί το αίτημα για μείωση των φόρων που επιβαρύνουν κατά 23% το εισιτήριο των επιβατών και κατά 33% το εισιτήριο των Ι.Χ και των φορτηγών. Αποτελεί όμως ένα ευαίσθητο θέμα με πολλές παραμέτρους, που η επιτυχής υλοποίησή του απαιτεί λεπτομερή επεξεργασία σε κυβερνητικό επίπεδο.
Η επάρκεια και η ποιότητα όμως των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών δεν εξαρτάται μόνο από την τιμολογιακή πολιτική. Σχετίζεται άμεσα και από τη δυνατότητα έγκαιρου και αποτελεσματικού προγραμματισμού των δρομολογίων.

Ήδη, την επόμενη Τετάρτη, στις 18 Ιουνίου, πραγματοποιείται ο διαγωνισμός για τα δρομολόγια του επόμενου έτους, κάτι το οποίο συμβαίνει για πρώτη φορά, τόσο νωρίς.

Σας υπενθυμίζω, ότι ο αντίστοιχος διαγωνισμός για τη φετινή περίοδο πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους.
Παράλληλα, προγραμματίζουμε τη δημιουργία Ενιαίας Διεύθυνσης Μεταφορών των δύο πρώην Υπουργείων, γεγονός που αυτομάτως ενισχύει τη λειτουργικότητα της υπηρεσίας και οδηγεί στον ανώτατο δυνατό συντονισμό, με προφανή οφέλη για την ουσιαστική κάλυψη των ακτοπλοϊκών αναγκών της νησιωτικής Ελλάδας.
Αυτό, κυρίες και κύριοι, είναι το πλαίσιο και οι δράσεις της πολιτικής μας για τη βελτίωση και των αναβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.
Όπως, σας προανέφερα, όμως, καθοριστικός και σημαντικός είναι και ο ρόλος των ακτοπλόων και των καταναλωτών.
Οι Έλληνες ακτοπλόοι που αντικειμενικά επιβαρύνονται από την αύξηση της τιμής του πετρελαίου, οφείλουν να αντιληφθούν ότι η επιπλέον αύξηση των τιμών, όχι μόνο θα επιβαρύνει σημαντικά τα εισοδήματα των πολιτών αλλά και θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στη μείωση της επιβατικής κίνησης με προφανή δυσμενή αποτελέσματα για τους ίδιους.

Έχουν όμως και μία άλλη ευθύνη: τη δημιουργία ενός σταθερού πλαισίου προγραμματισμού δρομολογίων.
Είναι αλήθεια ότι το έχουν επιτύχει για τους πιο σημαντικούς και – θα τολμούσα να πω με οικονομικούς όρους- υψηλότερης ζήτησης προορισμούς ( προς Κρήτη, Δωδεκάνησα, μεγάλα νησιά των Κυκλάδων, Μυτιλήνη, Σάμο κα).
Πολλές φορές όμως υιοθετούν τη λογική των μεγάλων και αιφνιδιαστικών αλλαγών στα δρομολόγια. Και ανεξάρτητα εάν αυτό σε σημαντικό βαθμό δικαιολογείται θα ήθελα να τονίσω ότι η έγκριση των αλλαγών περνά μέσα από το ΣΑΣ και το Υπουργείο μας.
Τέλος, απευθυνόμενος προς τους καταναλωτές, θα ήθελα να επισημάνω ότι η ουσία της απελευθερωμένης αγοράς, είναι το δικαίωμα επιλογής.

Επιλογής ημέρας,
επιλογής γραμμής,
επιλογής προορισμού.

Οι καταναλωτές πρέπει να συνειδητοποιήσουν τη δυνατότητα και τη δύναμη αυτής της επιλογής και να καταλάβουν ότι μπορούν να προστατεύσουν σε σημαντικό βαθμό τόσο το εισόδημά τους, όσο και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Στο πλαίσιο αυτό, θέλω να σας αναφέρω, κάποια πολύ συγκεκριμένα παραδείγματα.
Για τη γραμμή Πειραιάς- Ηράκλειο, η τιμή εισιτηρίου της εταιρείας Α ανέρχεται από 01/10/07 στα 39€.
Η τιμή της εταιρείας Β για την ίδια πάντα γραμμή, ανέρχεται από 20/6/08 στα 35€.
Για τη γραμμή Πειραιάς – Ρόδος, η τιμή εισιτηρίου της εταιρείας Α από 01/04/08 ανέρχεται στα 53€, ενώ η τιμή της εταιρείας Β από 01/04/08, ανέρχεται στα 43€, από 13/6 έως 07/9 και για τις ημέρες Δευτέρα έως Πέμπτη ανέρχεται στα 46,40€ και για την ίδια περίοδο αλλά τις ημέρες από Παρασκευή έως Σάββατο ανέρχεται στα 55,60€.
Για τη γραμμή Πειραιάς- Σάμος, η τιμή της Α εταιρείας από 01/04/08 είναι στα 45€,.
Η τιμή της εταιρείας Β από 01/04/08 η τιμή είναι 38€, από 13/6 έως 07/9 και για τις ημέρες από Δευτέρα έως Πέμπτη παραμένει στα 38€ και για τις ημέρες από Παρασκευή έως Κυριακή του ίδιου διαστήματος, ανέρχεται στα 42€.
Για τη γραμμή Πειραιάς- Μύκονος, η τιμή εισιτηρίου της εταιρείας Α από 01/04/08 είναι 54€ στα ταχύπλοα και 34€ στα συμβατικά.
Η τιμή της εταιρείας Β από 01/04/08 είναι στα 30,50€.
Η τιμή της εταιρείας Γ από 01/04/08 ανέρχεται στα 27€, για το διάστημα από 13/6 έως 07/9 και τις ημέρες από Δευτέρα έως Πέμπτη είναι στα 30€, και για το αντίστοιχο διάστημα από Παρασκευή έως Κυριακή ανέρχεται στα 35€.
Για τη γραμμή Ραφήνα- Πάρος, η τιμή της εταιρείας Α από 1/4/08 ανέρχεται στα 47,50€ (αφορά ταχύπλοα), και της εταιρείας Β από 16/07 ανέρχεται στα 23€.
Ο καταναλωτής λοιπόν έχει επιλογές και πρέπει και να τις αξιοποιεί και να τις εξαντλεί.

Β. ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΟΛΠ
Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ, με την σημερινή απόφασή του, ενέκρινε το Πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού, το οποίο,
με βάση τον πίνακα κατάταξης, αναδεικνύει ως προσωρινό πλειοδότη την εταιρεία COSCO Pacific Ltd.
Κατόπιν αυτού, η εταιρεία καλείται,
να υποβάλλει τα συμπληρωματικά δικαιολογητικά (ασφαλιστικής-φορολογικής ενημερότητας & μη πτώχευσης), ώστε να ανακηρυχθεί προσωρινός Ανάδοχος και να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις για την υπογραφή της Σύμβασης.
Μέχρι τέλους Σεπτεμβρίου αναμένεται η ολοκλήρωσή της, ενώ έπεται η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και η κύρωση της Βουλής.
Σύμφωνα με το αρχικό μας χρονοδιάγραμμα, στο οποίο μέχρι σήμερα ήμασταν απολύτως συνεπείς, αναμένεται ότι, αρχές του 2009 θα υπάρχει ο Ανάδοχος για την παραχώρηση του προβλήτα ΙΙ του ΣΕΜΠΟ.
Η συνολική Οικονομική Προσφορά της πλειοδότριας εταιρείας ανέρχεται σε 4,3 δις € για 35 χρόνια εκ των οποίων τα 3,4 δις αποτελούν εγγυημένα έσοδα του ΟΛΠ και απαρτίζονται από:
• 50 εκ. αρχική καταβολή,
• 591 εκ. ενοίκια και
• 2,7 δις εγγυημένο αντάλλαγμα επί των εσόδων.

Σε ετήσια βάση, τα εγγυημένα έσοδα του ΟΛΠ αυξάνονται προοδευτικά, σε αναλογία με την εξέλιξη της δυναμικότητας & του διακινούμενου φορτίου.
Κατά την 1η 5ετία, που είναι και η χαμηλότερη, κυμαίνονται στα 35 εκ. ευρώ ετησίως. Ενώ φτάνουν στην τελευταία της 35ετίας τα 180 εκ ευρώ ετησίως.
Θυμίζω δε, πως τα, υπό το τωρινό καθεστώς, ετήσια κέρδη από το ΣΕΜΠΟ που είναι περίπου 7 εκ. €
Η εισροή των κεφαλαίων αυτών στον ΟΛΠ ,πέραν της σημαντικής οικονομικής ευελιξίας που του προσδίδει, θα επιτρέψει την λήψη μέτρων για την αναβάθμιση των υπηρεσιών του λιμένα και την βελτίωση της παραμονής και διακίνησης του επιβατικού κοινού, τόσο του κεντρικού λιμένα όσο και της κρουαζιέρας.
Θα επιτραπεί η πραγματοποίηση έργων σχετικών με την υποδομή του Λιμένα, αλλά και η ενίσχυση της Ακτοπλοΐας, για την ταχύτερη και οικονομικότερη μεταφορά των επιβατών & τροχοφόρων, ιδιαίτερα κατά την χειμερινή περίοδο.
Ταυτόχρονα, θα δοθεί η δυνατότητα για λήψη μέτρων, σχετικών με την συνεχιζόμενη εκπαίδευση και εξέλιξη του προσωπικού.
Αυτό όμως που είναι το πιο ενδιαφέρον, και αποτελεί ουδιώδη επιδίωξη, είναι η υλοποίηση έργων κοινωνικού χαρακτήρα στους παραλιμένιους δήμους.

Για παράδειγμα :
- Έργα και μέτρα ενίσχυσης της Ναυπηγο-Επισκευαστικής Ζώνης με στόχο την αύξηση της απασχόλησης και την βελτίωση των συνθηκών εργασίας.
- Παροχές και βελτίωση των υποδομών των παραλιμένιων Δήμων.
- Ενίσχυση των μέτρων και υλοποίηση έργων για την προστασία του περιβάλλοντος.

Αναμφίβολα, στην ευρύτερη περιοχή του λιμανιού του Πειραιά, τόσο από τον ανάδοχο, όσο και από τον ΟΛΠ μέσω των κερδών της παραχώρησης, θα πραγματοποιηθούν επενδύσεις, χωρίς προηγούμενο.
H επέκταση του λιμένα, και η αναβάθμιση του μηχανολογικού εξοπλισμού του, θα αυξήσουν την εμπορική και λιμενική κίνηση, και θα τονώσουν το τζίρο των εταιρειών, που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι και την ναυπηγο-επισκευαστική ζώνη.
Χαρακτηριστικά, αναφέρεται ότι, σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο που έχει καταθέσει η COSCO, για τη λειτουργία και μόνο του αναβαθμισμένου πλέον τερματικoύ, θα απασχοληθούν περισσοτέροι από 1.000 εργαζόμενοι.
Σε άθροισμα με τους εργαζόμενους του ΟΛΠ, που θα συνεχίσουν να απασχολούνται στον Προβλήτα Ι, το ΣΕΜΠΟ πλέον θα δίνει δουλειά σχεδόν σε 2.000 άτομα. Με άλλα λόγια, υπερδιπλασιάζονται οι υπάρχουσες θέσεις εργασίας του ίδιου του λιμένα.
Παράλληλα όμως, λόγω της εκτόξευσης της δραστηριότητας γύρω και σε σχέση με τον λιμένα, οι έμμεσες νέες θέσεις εργασίες ανέρχονται σε μερικές χιλιάδες.
Ταυτόχρονα, η λειτουργία του Προβλήτα Ι υπό τον ΟΛΠ εξασφαλίζει τον ενδολιμενικό ανταγωνισμό, προς το όφελος των ίδιων των καταναλωτών. Εμποδίζονται ανεξέλεγκτες αυξήσεις στα τιμολόγια, προστατεύοντας έτσι την ανταγωνιστικότητα των εξαγωγών, αλλά και τις τιμές των εισαγομένων προϊόντων.
Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να αναφερθώ, στην τιμολογιακή πολιτική της COSCO, όπως αυτή προκύπτει από την προσφορά της. Όπως προβλέπει η διακήρυξη, το 2009, τα τιμολόγια διατηρούνται σταθερά. Μετέπειτα, δεν προβλέπεται πραγματική αύξηση, πλην του ετήσιου πληθωρισμού 2,5%, που επίσης προβλέπει η διακήρυξη.

Στα πολλαπλά οικονομικά οφέλη του δήμοσιου από την παραχώρηση, πρέπει κανείς να συμπεριλάβει και τα περίπου 2.4 δις € για την περίοδο των 35 ετών, που αναλύονται ως εξής:

1. Από τον ΟΛΠ συνολικά 1.6 δις € που συμπεριλαμβάνουν
α. 68 εκ. € Αντάλλαγμα Παραχώρησης επί του εσόδου του ΟΛΠ
β. 850 εκ. € Φόρο Εισοδήματος εκ του κέρδους του ΟΛΠ
γ. 670 εκ € Μερίσματα του μετά από φόρους κέρδους του ΟΛΠ εκ του οποίου αποδίδεται το 35% στον μέτοχο και το υπόλοιπο κεφαλαιοποιείται στον Οργανισμό.

2. Από τον Παραχωρησιούχο, φόρο εισοδήματος 770 εκ. €.

Πριν κλείσω θα ήθελα για μια ακόμη φορά θα ήθελα να απευθυνθώ στους εργαζόμενους. Μία βασική και αδιαπραγμάτευτη θέση μας είναι ότι η κάθε μεταρρύθμιση οφείλει να σέβεται και να προστατεύει τις ευαισθησίες και τον οικογενειακό προγραμματισμό των εργαζομένων.
Τόσο πριν όσο και μετά την προκήρυξη του πλειοδοτικού διαγωνισμού καλέσαμε πολλές φορές τους εκπροσώπους τους σε ένα ανοικτό και ειλικρινή διάλογο για να συνδιαμορφώσουμε τις απαραίτητες δικλείδες ασφαλείας για τα εργασιακά και τα ασφαλιστικά τους δικαιώματα. Αντιμετωπίσαμε μία στείρα άρνηση, που με την πάροδο του χρόνου δικαιολογούνταν με διαφορετικά επιχειρήματα και αιτιάσεις.

Σας θυμίζω ότι στην αρχή μιλούσαν για «ιδιωτικοποίηση», «ξεπούλημα», «μη διασφάλιση της ανάπτυξης του λιμένα» και «απώλεια θέσεων εργασίας».
Μετά εκτιμούσαν ότι δεν θα ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και τέλος διακήρυσσαν ότι δεν θα βρεθούν ανάδοχοι και δεν θα επιτύχουμε ικανοποιητικό τίμημα.
Είναι φανερό ότι η πραγματικότητα κατέρριψε ένα προς ένα τα επιχειρήματά τους. Είναι φανερό ότι όχι μόνο διασφαλίζονται τα δικαιώματά τους, αλλά δημιουργούνται και περισσότερες ευκαιρίες εξέλιξης.

Σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο, που έχει καταθέσει η COSCO, η λειτουργία και μόνο του αναβαθμισμένου πλέον τερματικoύ απαιτεί χίλιες θέσεις εργασίας. Σε συνδυασμό με τους 1000 εργαζόμενους του ΟΛΠ, που θα συνεχίσουν να απασχολούνται στον Προβλήτα Ι, πρακτικά μιλάμε για υπερδιπλασιασμό των θέσεων εργασίας.

Παράλληλα και μέχρι 30-6-2009, το προσωπικό που πληρεί τις προϋποθέσεις, εφόσον το επιθυμεί, μπορεί να κάνει χρήση των ευνοϊκών ρυθμίσεων που νομοθετήθηκαν στις αρχές του έτους για εθελουσία έξοδο με πλήρη συνταξιοδότηση ή μετάταξη σε φορείς του Δημόσιου τομέα. Επιπλέον, όποιος εργαζόμενος επιθυμεί μπορεί να εργαστεί στον Παραχωρησιούχο.
Εμείς κάναμε πράξη τις δεσμεύσεις μας. Λειτουργήσαμε με υπευθυνότητα και σοβαρότητα προς όφελος της εθνικής οικονομίας, του λιμένα και των εργαζομένων.
Σήμερα θέλω να απευθύνω για άλλη μία φορά ένα ξεκάθαρο μήνυμα προς τους εργαζόμενους. Η στείρα αντιπαράθεση, οι εμμονές και ο μηδενισμός δεν ωφελούν κανένα και ακόμα περισσότερο τους ίδιους. Είναι πλέον φανερό ότι ο εγκλωβισμός σε μία αδιέξοδη συνδικαλιστική τακτική δεν έχει πλέον κανένα νόημα. Εμείς αναλάβαμε τις ευθύνες μας. Ήρθε οι ώρα να αναλάβουν και αυτοί τις δικές τους έναντι της εθνικής οικονομίας, του κοινωνικού συνόλου, της προοπτικής και της ανάπτυξης του λιμένα του Πειραιά.»

Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής