|
Οι στόχοι της κυβέρνησης καθορίζονται πέρα από τη δημοσιονομική εξυγίανση και τις διαρθρωτικές αλλαγές, στην ανασύνταξη του παραγωγικού δυναμικού πάνω σε νέες βάσεις, σύμφωνα με ένα νέο αναπτυξιακό πρότυπο. Κύριο χαρακτηριστικό αυτού του προτύπου πρέπει να είναι η ενδυνάμωση της εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας. Για να πετύχουμε όμως στην προσπάθεια μετασχηματισμού της οικονομίας, πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι αυτή η μακρόπνοη και ιστορικά αναγκαία αλλαγή είναι αποκλειστικά δική μας ευθύνη. Η οικονομική κρίση, άλλωστε, γεννά σημαντικές προκλήσεις. Η σημαντικότερη πρόκληση για τη σημερινή Ελλάδα, είναι η αλλαγή της παραγωγικής διάρθρωσης της οικονομίας και ο αναπροσανατολισμός της, προς τομείς υψηλής προστιθέμενης αξίας και παραγωγικότητας που θα μπορούν να προσφέρουν διεθνώς εμπορεύσιμα αγαθά και υπηρεσίες, ανταγωνιστικά τόσο στην εγχώρια, όσο και στην εξωτερική αγορά. Γι' αυτό ακριβώς, στις νέες συνθήκες η εθνική στρατηγική μας πρέπει να ενισχύει όλες τις υγιείς προσπάθειες που οδηγούν σε ένα νέο, υγιές παραγωγικό πρότυπο.Και σε αυτό το παραγωγικό πρότυπο οι μεταλλικές κατασκευές στην χώρα μας μπορούν να έχουν αξιοσημείωτο ρόλο. Άλλωστε έχουν διεμβολίσει και τους τομείς των παραδοσιακών συμβατικών κατασκευών, και η συγκόλληση, όπως εσείς εδώ γνωρίζετε, καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο, αποτελεί κομβικό σημείο της ποιότητας των κατασκευών και του χρόνου ζωής τους, ειδικότερα μάλιστα για την ναυτιλία όπου οι παράγοντες που λαμβάνονται υπόψη για την ποιότητα και την ασφάλεια κατασκευής των πλοίων είναι πιο περίπλοκοι και με ιδιαίτερη βαρύτητα. Ταυτόχρονα, η εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού στον τομέα των συγκολλήσεων, τόσο από τους εξειδικευμένους συγκολλητές αλλά και τους επιβλέποντες μηχανικούς ή βιομηχανικούς επιθεωρητές, η διατήρηση των δεξιοτήτων και η εναρμόνιση των εξειδικεύσεων με τις διαρκώς ανανεωνόμενες απαιτήσεις σε επίπεδο προδιαγραφών έργων αλλά και κανονιστικού πλαισίου, αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για την διασφάλιση της ποιότητας των έργων αλλά και την μείωση της κλαδικής ανεργίας. Και φυσικά, οφείλουμε να λύσουμε το πρόβλημα της λειτουργίας συνολικότερα της ναυτικής μας οικονομίας το οποίο έχει άμεση σχέση και με το αντικείμενο σας. Διότι κανένα πλοίο, καμία θαλάσσια κατασκευή δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να είναι επιτυχημένη αν δεν υπάρχει και η δική σας συμβολή στην κατασκευή. Διότι υπάρχει ένα παράδοξο. Να είμαστε κραταιά δύναμη παγκοσμίως στη ναυτιλία και η ναυπηγική μας βιομηχανία να συρρικνώνεται. Τα ναυπηγεία μας βρίσκονται σε οικονομική δυσπραγία, ενώ η Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος έχει αποτελέσει χώρο, ένα πεδίο αντιμαχόμενων συνδικαλιστικών συμφερόντων. Αυτό το τρομερό παράδοξο οφείλουμε να το λύσουμε και οφείλουμε να το λύσουμε, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις, ώστε να έρθουν να φτιαχτούν πλοία, να συνεχιστεί η τεχνογνωσία η οποία υπάρχει -έχει κατακτηθεί όλα τα προηγούμενα χρόνια και είναι το βασικό μας πλεονέκτημα, σε ό,τι αφορά τη ναυπηγική και τη ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα- και τέλος να δημιουργήσουμε κίνητρα για να έρθουν να κατασκευαστούν καινούργια πλοία στην Ελλάδα. Γιατί έχουμε εμπιστοσύνη στα ελληνικά χέρια και για την ποιότητα της κατασκευή, την τεχνογνωσία και για την ταχύτητα. Διότι η ταχύτητα που μπορούν να ολοκληρώσουν τα ελληνικά ναυπηγεία μία ναυπηγοεπισκευή μπορεί να γίνει στον ταχύτερο χρόνο της Μεσογείου συγκριτικά με τα ναυπηγεία των χωρών αυτών. Θέλω να μοιραστώ δυο-τρεις εμπειρίες μαζί σας παρότι δεν είμαι ο απόλυτα αρμόδιος εποπτεύων της ναυπηγοεπισκευής γιατί αρμόδια είναι τα Υπουργεία Ανάπτυξης και Εργασίας. Παρόλα αυτά λόγω αντικειμένου, σίγουρα και λόγω θέσης στον Πειραιά σε εμάς κατατρέχουν όσοι έχουν προβλήματα. Και να σας πω ότι ξεκινάμε σήμερα πάλι μία διαδικασία να αντιμετωπίσουμε χρόνιες παθογένειες της λειτουργίας της ναυπηγοεπισκευής, οι οποίες υπάρχουν σε εκκρεμότητα εδώ και 15 χρόνια, από το 1998-1999, όταν έγινε μία πρώτη προσπάθεια για την αντιμετώπιση των προβλημάτων λειτουργίας της ναυπηγοεπισκευής και έκτοτε όλες οι προσπάθειες κατέληξαν μέσα στα ίδια συμπεράσματα, τίποτα όμως από αυτά δεν έχουν υλοποιηθεί σε επίπεδο πρακτικής. Ο Πειραιάς σήμερα έχει αλλάξει εικόνα και αναφέρομαι στον Πειραιά διότι συνδέεται με εσάς. Σήμερα, μπορεί να φιλοξενήσει πλοία τα οποία δεν έχουν σχεδιαστεί ακόμη. Πλοία που μπορούν να έχουν 24.000 containers πάνω τους, ενώ αυτή τη στιγμή κανένα ιταλικό λιμάνι δεν μπορεί να εκπληρώσει ίδιες προδιαγραφές. Εμείς προσπαθούμε μέσα από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού να καταστήσουμε τον Πειραιά μητροπολιτικό λιμάνι της Μεσογείου για τα επόμενα 25 χρόνια. Ένα διεθνές λιμάνι, όπως ο Πειραιάς, πρέπει να συνδέεται με μια σύγχρονη και ανταγωνιστική επισκευαστική βάση, που μπορεί να είναι η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη (ΝΕΖ) του Περάματος. Και η μεγαλύτερη επένδυση που θα ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια ευρώ θα είναι στην ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευής μέσα από την εγκατάσταση καινούργιων πλωτών δεξαμενών, την αναβάθμιση του Νέου Μόλου Δραπετσώνας και τους όρους περιοχής του Περάματος ώστε να δώσουμε δυνατότητα στην ναυπηγοεπισκευή να προχωρήσει σε μια νέα εποχή. Η αλήθεια είναι και κλείνω με αυτό, ότι όλοι αλλά ιδιαίτερα η νέα γενιά, σε αυτή την περίοδο έχει υποστεί και έχει κάνει αιματηρές θυσίες και είμαστε σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι στο οποίο έχουμε δύο δρόμους μπροστά μας. Ο ένας δρόμος είναι να κάνουμε το γνωστό που πολλές φορές έχουμε κάνει και στο παρελθόν. Να έχουμε γεμίσει την «καρδάρα με το γάλα» και μετά να την κλωτσήσουμε και να γυρίσουμε πάλι πίσω. Ο δεύτερος δρόμος είναι να πούμε ότι έχουμε κάνει όλες αυτές τις θυσίες, ας τις μετουσιώσουμεσε αποτέλεσμα στην επόμενη ημέρα. Γνωρίζω ότι η ιστορική μας ευκαιρία δεν είναι να επιστρέψουμε πίσω. Η ιστορική μας ευκαιρία είναι να κοιτάξουμε μπροστά, να κοιτάξουμε στην εξωστρέφεια της οικονομίας μας, στη δικτύωση των επιχειρήσεων, στην ανάπτυξη ενός φιλο -επιχειρηματικού πλαισίου, στην ενίσχυση των επιχειρηματικών πρωτοβουλιών και των επενδυτικών ευκαιριών που δίνει η χώρα , στην αξιοποίηση, όπως σας είπα στην αρχή αυτού του ανθρωπίνου δυναμικού, που για πρώτη φορά το έθνος μας, η πατρίδα μας, έχει την ευκαιρία να έχει. Προσωπικά φιλοδοξώ, δράσεις όπως η σημερινή, να αποτελέσουν το συνεκτικό ιστό της επιχειρηματικότητας, ενισχύοντας τη διασύνδεση των Ελληνικών επιχειρήσεων και εν γένει του ανθρώπινου δυναμικού της Χώρας μας με το Διεθνές περιβάλλον. Υπουργείο Ναυτιλίας & Αιγαίου - Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής / Δελτίο Τύπου |