|
Όλοι σήμερα, ασχολούμαστε με το μείζον πρόβλημα της ανεργίας. Έχει αποδειχθεί, ότι δεν αντιμετωπίζεται διατηρώντας ή ενισχύοντας προστατευτικές διατάξεις. Το μείζον πρόβλημα της ανεργίας αντιμετωπίζεται όταν δημιουργείς περισσότερες δουλειές και θέσεις εργασίας συνολικά και όχι μόνο σε έναν κλάδο. Αυτό προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε σήμερα. Προσπαθούμε να δώσουμε, πολλές περισσότερες ευκαιρίες απασχόλησης στους νησιώτες μας, πολλές περισσότερες ευκαιρίες απασχόλησης σε όσους ζουν στις παράκτιες ζώνες και στους Έλληνες που ασχολούνται με τη θάλασσα, είτε ως ναυτικοί, είτε ως συντηρητές, είτε ως φύλακες, είτε ως ηλεκτρολόγοι, είτε ως μηχανικοί, είτε ως βαφείς, είτε ως τουριστικοί πράκτορες, είτε ως ασφαλιστές, είτε ως αντασφαλιστές, είτε με οποιαδήποτε άλλη ιδιότητα βρίσκονται στο χώρο.
Το σκάφος αναψυχής, έχει την ιδιότητα να δημιουργεί έσοδα στο κράτος, να δημιουργεί θέσεις απασχόλησης όταν κινείται. Εμείς προσπαθούμε να διευκολύνουμε ακριβώς την κίνησή του, να την κάνουμε πιο απλή, να την κάνουμε πιο συχνή. Τι συμβαίνει όλα αυτά τα χρόνια; Από την εποχή που ξεκίνησε αυτή η συζήτηση των σκαφών αναψυχής, τι συνέβη στη χώρα μας; Συνέβη το εξής απλό. Από 25.000 σκάφη που φιλοξενούσαμε το 2009, έχουμε πάει στα 17.000. Τα έσοδα από το Φ.Π.Α., από τους εκτελωνισμούς των σκαφών αναψυχής, με όλους τους φόρους πολυτελείας τους οποίους πάμε να βγάλουμε σήμερα, να πέσουμε από τα 6.000.000 ευρώ το 2007, στις 140.000 ευρώ το 2013. Μηδέν έσοδα. Μηδέν. Κανένας δεν εκτελωνίζει σκάφος στη χώρα. Κανένας. Όταν έχει τη δυνατότητα, να το εκτελωνίσει στη Μάλτα με 3%, 4% ή 5%, ή και στην Κύπρο. Στην Ελλάδα έχουμε Φ.Π.Α. 23% και φόρο πολυτελείας 10% από πάνω, δηλαδή, σύνολο 33%. Γι’ αυτό και τα έσοδα κατέρρευσαν. Οι θέσεις απασχόλησης μειώθηκαν δραματικά. Τα σκάφη έφυγαν από την Ελλάδα, από θέσεις ελλιμενισμού που βρισκόταν στις ελληνικές μαρίνες και άκουσα και την αγωνία κάποιων, για το πώς απαξιώνονταικαι έχουν μεταναστεύσει και πηγαίνουν στην Τουρκία. Σήμερα διαπλέουν τις θάλασσές μας, εκμεταλλεύονται τα ελληνικά νησιά, αφήνοντας όμως πολύ μικρότερα έσοδα για την εθνική οικονομία. Ρυθμίσαμε το θέμα της φορολογίας των σκαφών αναψυχής από πέρυσι τον Οκτώβριο, επιβάλλοντας ένα λογικό τέλος πλόων και παραμονής, το οποίο ενισχύει και πριμοδοτεί το επαγγελματικό σκάφος και πριμοδοτεί το ελληνικό σκάφος, αλλά και το σκάφος το οποίο ελλιμενίζεται στη χώρα. Επιβάλουμε -για πρώτη φορά- στο σκάφος το οποίο, απλώς χρησιμοποιεί τα νερά μας, έρχεται εδώ, ένα τέλος το οποίο οφείλει, να εισπράττει και να ελέγχει την είσπραξή του, το Λιμενικό Σώμα. Ενισχύουμε το Λιμενικό Σώμα με μέσα και προσωπικό. Και θα σας εξηγήσω γιατί με προσωπικό: Για να κάνει περισσότερους ελέγχους, γι’ αυτό και υπάρχουν πάρα πολλές γραφειοκρατικέςδιατάξεις, οι οποίες καταργούνται, καθώς και δουλειές που «κρατούσαν» εκατοντάδες λιμενοφύλακες μέσα στα Λιμεναρχεία, για να βάζουν σφραγίδες, να παίρνουν φωτογραφίες από το ένα δίπλωμα και να τις βάζουν στο άλλο δίπλωμα, να σφραγίζουν ναυλοσύμφωνα και να εκδίδουν δελτία κατάπλου και απόπλου. Συνολικά, έχουμε υπολογίσει ότι 850 στελέχη του Λιμενικού Σώματος σε όλα τα λιμεναρχεία της χώρας, δηλαδή, περίπου το 12% της δύναμής μας, ασχολείται με όλες αυτές τις γραφειοκρατικές διατυπώσεις που σήμερα καταργούμε. Αυτούς τους ανθρώπους θέλουμε να τους αξιοποιήσουμε, να βγουν έξω, να ελέγξουν την παράνομη αλιεία, η οποία είναι πολύ μεγάλο πρόβλημα στη χώρα, να ελέγξουν αυτούς που δεν έχουν πληρώσει το τέλος παραμονής και πλοών και να ελέγξουν αυτόν, ο οποίος κάνει παράνομες ναυλώσεις χωρίς να δηλώνει ναυλοσύμφωνα και χωρίς να τηρεί τις διαδικασίες του νόμου. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε, δεν προσπαθούμε να φτιάξουμε ένα σύστημα όπως κατηγορηθήκαμε, φοροαπαλλαγών, διότι θεωρούμε ένα απλό πράγμα, ότι τα άμεσα έσοδα από το yachtingείναι πολύ λιγότερα από τα έμμεσα έσοδα. Σας είπα ότι το κάθε σκάφος αναψυχής δημιουργεί 1,17 θέσεις εργασίας, σύμφωνα με μια μελέτη που μας κατέθεσε ο σύνδεσμος των σκαφών χωρίς πλήρωμα. Από τα 4.000 ιστιοπλοϊκά «σκαφάκια» που ενοικιάζονται και είναι ο βασικός κορμός τουyachting, αποδεικνύεται το εξής: ότι από τα 427 εκατ. ευρώ τζίρου, όπως υπολογίστηκε ότι δημιουργήθηκε την προηγούμενη χρονιά απ’ αυτόν τον κλάδο στην εθνική μας οικονομία, μόνο τα 137 εκατ. ευρώ ήταν ναύλα, τα άλλα 290 εκατ. πήγαιναν στην γύρω – γύρω αγορά. Καταλαβαίνετε την αναλογία; Όσα ήταν τα ναύλα άλλα τόσα ήταν και για την τοπική αγορά, τις ταβέρνες κ.λπ. Ειλικρινά, ιδιαίτερα όσοι προέρχονται από νησιωτικές περιοχές, απορώ πώς αυτό δεν το αντιλαμβάνονται ή δεν το βλέπουν κάθε μέρα μπροστά τους, ότι το μεγαλύτερο έσοδο από την επισκεψιμότητα από τα σκάφη αναψυχής δημιουργείται στις παράκτιες χρήσεις. Παράκτιες χρήσεις στις οποίες διευκολύνουμε να έχουν πρόσβαση τα σκάφη αναψυχής βάζοντας επιτέλους εύκολες διαδικασίες για να βάλουν μια πλωτή εξέδρα, ώστε να έρθει ο άλλος να θέσει, να βγει στην ταβέρνα, να πάει στην τοπική αγορά, να φάει και να τη γυρίσει και να ξαναφύγει. Όχι για μόνιμο ελλιμενισμό. Πρόσβαση θέλουν. Γνωρίζετε σήμερα που μπορεί να τοποθετηθεί πλωτή εξέδρα στην χώρα; Διακόσια μέτρα από την ακτή, μετά από την αδειοδότηση περίπου εννέα υπουργείων. Αυτό το κάνουμε απλό με την σύμφωνη γνώμη όλων των συναρμόδιων Υπουργείων και σήμερα κάποιοι υπερθεματίζουν ότι πάμε να καταστρέψουμε τις ακτογραμμές μας; Τα έχουμε συζητήσει πάρα πολλές φορές αυτά και τα έχουμε δει μπροστά μας στους τουριστικούς φορείς στις εκθέσεις, στις συζητήσεις που έχουν γίνει σε αυτή την Αίθουσα και στην Αίθουσα της Ολομέλειας και πολύ πρόσφατα μάλιστα. Θεωρώ, λοιπόν, ότι προχωράμε και προχωράμε προς την σωστή βάση ρυθμίζοντας θέματα τα οποία είναι χρόνια αιτήματα του κλάδου. Μειώνουμε τις ημέρες ναύλωσης και μειώνουμε και την περίοδο ελέγχου, διότι είναι μια σημαντική μείωση, που από τα πέντε χρόνια πάει στα τρία και τις ημέρες ναύλωσης σημαντικά, διότι αυτό το οποίο διαπιστώθηκε είναι ότι πάρα πολλοί εξαντλούσαν την πενταετία και σε καμία περίπτωση δεν πλησίαζαν καν τις ημέρες ναύλωσης και τα σκάφη έχουν απαξιωθεί και έχουν πέσει δραματικά οι τιμές τους σε σχέση με αυτό με το οποίο είχαν δανειοδοτηθεί να πάρουν και αδυνατούν να ανανεώσουν την άδειά τους. Και είναι ιδιαίτερα γερασμένος ο στόλος μας, γιατί τα τελευταία τέσσερα χρόνια, κύριε Πρόεδρε, δεν έχουν γίνει καινούριες αγορές σκαφών. Τα επαγγελματικά μας σκάφη έχουν γεράσει και δεν είναι πρώτης γραμμής, όπως ήταν το 2008. Έχουν περάσει 6 χρόνια από τότε και το σκάφος απαξιώνεται ετησίως – ας λάβουμε υπόψη ότι η αξία του την πρώτη χρονιά μειώνεται κατά 30%, κάτι ανάλογο που συμβαίνει και με τα αυτοκίνητα – και γι’ αυτό, κατ’ απαίτηση του συνόλου του κλάδου, μειώνουμε τις υποχρεωτικές ημέρες ναύλωσης. Μάλιστα, ο κλάδος ζητούσε ακόμα μεγαλύτερη μείωση και, μετά από συμφωνία με το Υπουργείο Οικονομικών, καταλήξαμε στις συγκεκριμένες ημέρες ναύλωσης, ώστε να τους δώσουμε τη δυνατότητα επιβίωσης. Αυτό που κάθε μέρα ακούω είναι ότι η πιο εύκολη λύση που μπορεί να αναζητήσει ένα σκάφος αναψυχής, εκμεταλλευόμενος το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, είναι να γυρίσει τη σημαία του σε Μάλτα, να είναι πολύ φθηνότερο και να κάνει ναύλα κανονικά στη χώρα, χωρίς ημέρες ναύλωσης, χωρίς τίποτα. Αυτό επιτρέπεται στα πλαίσια της Ε.Ε.. Εμείς θέλουμε να μην γυρνάνε τα σκάφη τους σε σημαία Μάλτας, αλλά αντίθετα και οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι να επιλέγουν την ελληνική σημαία. Αυτό θα είναι η μεγαλύτερή μας επιτυχία, να φθάσουμε πραγματικά στους ευρωπαϊκούς μέσους όρους. Θέλετε να σας εξηγήσω σε επίπεδο απασχόλησης τι σημαίνει ο ευρωπαϊκός μέσος όρος και ποιος είναι ο στόχος μας; Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία των χωρών της Ευρώπης, η αναλογία στη χρήση σκάφους αναψυχής, κατά μέσο όρο, στην Ε.Ε. είναι 1 σκάφος ανά 164 κατοίκους και στην Ελλάδα είναι 1 ανά 621. Εάν προσεγγίζαμε τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και όχι εάν γινόμασταν πρωταθλητές, από τις 17000 σκάφη, που ελλιμενίζονται σήμερα στη χώρα, θα πηγαίναμε στις 67000. Αυτό σημαίνει άμεσες θέσεις εργασίας κοντά στις 80000. Θα έχουμε την ευκαιρία, όμως, είτε να διευκρινίσουμε διατάξεις είτε να συνεργασθούμε ώστε να βελτιώσουμε επιμέρους ρυθμίσεις στις επόμενες συνεδριάσεις. Παρουσίαση του Σχεδίου Νόμου «Τουριστικά Πλοία και άλλες διατάξεις» από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη 12/03/2014
Ο κ. Βαρβιτσιώτης, στην αρχή της ομιλίας του, τόνισε ότι από τις πρώτες ημέρες ανάληψης των καθηκόντων του είχε θέσει ως βασική του προτεραιότητα την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου. «Κοινή και πάγια πεποίθηση, εξάλλου, όλων των εμπλεκομένων», όπως σημείωσε, «είναι ότι η διαμόρφωση κατάλληλου θεσμικού πλαισίου γύρω από το θαλάσσιο τουρισμό, θα αποδειχθεί επωφελής για τη χώρα, τόσο σε έσοδα όσο και σε δημιουργία θέσεων εργασίας», και συνέχισε:«Είναι μαζί μας εδώ όλοι οι φορείς και ενώσεις του κλάδου οι οποίοι, σε όλη αυτή τη διαδικασία, συνέδραμαν με ανοιχτό μυαλό και με διάθεση να αναπτύξουμε αυτό το οποίο χρόνια ο Έλληνας λέει χαρακτηριστικά: Καλά, με τέτοια «πολυνησία», με τέτοια ακτογραμμή, εμείς δεν πρέπει να είμαστε οι παγκόσμιοι πρωταθλητές στο yachting, εμείς δεν πρέπει να φιλοξενούμε τα σκάφη όλου του κόσμου εδώ στην Ελλάδα; Ε, αυτό προσπαθούμε να πετύχουμε με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο». Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, στην αύξηση των θέσεων εργασίας που θα δημιουργηθούν από την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και του κλάδου των σκαφών αναψυχής. «Κάθε σκάφος δημιουργεί 1,17 άμεσες θέσεις εργασίας και 9 έμμεσες θέσεις στην τοπική οικονομία, ενώ εκτιμάται ότι περίπου 40.000 άτομα απασχολούνται στον κλάδο», υπογράμμισε. Συγχρόνως, τόνισε ότι στη χώρα μας η αναλογία στη χρήση σκάφους ανά κάτοικο είναι σημαντικά χαμηλότερη συγκριτικά με τον διεθνή ανταγωνισμό. «Αν προσεγγίζαμε τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο, θα είχαμε 67.000 σκάφη αναψυχής που συνεπάγονται 78.390 άμεσες θέσεις εργασίας και τις αναλογούσες έμμεσες θέσεις», είπε χαρακτηριστικά. Ως κρίσιμο σημείο που πρέπει να δοθεί βαρύτητα, ο κ. Βαρβιτσιώτης, ανέδειξε την εισροή εσόδων από την ανάπτυξη του κλάδου: «Κάθε τουρίστας που ξοδεύει 100 ευρώ σε μία μαρίνα ξοδεύει επιπλέον 450 στην τοπική οικονομία», συμπληρώνοντας ότι, «για κάθε 1 ευρώ άμεσων επενδύσεων σε μαρίνα δημιουργείται 1,5 ευρώ άμεσης οικονομικής δραστηριότητας στη μαρίνα και 6,84 ευρώ έμμεσης οικονομικής δραστηριότητας στην τοπική οικονομία». Στη συνέχεια της παρουσίασης, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, ξεκίνησε να αναλύει το θεσμικό πλαίσιο που πρόκειται να κατατεθεί, το οποίο δημιουργεί την κατάλληλη πολιτική για να αντιστρέψειτην παρούσα κατάσταση που παρουσιάζει τη χώρα μας σε μια από τις χαμηλότερες θέσεις από πλευράς αριθμού σκαφών και μαρίνων. «Βασικές στοχεύσεις του νομοσχεδίου», ανέφερε, «είναι η προσέλκυση τουριστικών πλοίων στην ελληνική σημαία, καθώς τουριστικών πλοίων κοινοτικής και τρίτης σημαίας στις ελληνικές θάλασσες»και προσέθεσε: «Με αυτό το νομοσχέδιο επιτυγχάνεται η συνολική αναμόρφωση του πλαισίου δραστηριοποίησης των τουριστικών πλοίων, η κατάργηση των αναχρονιστικών και γραφειοκρατικών ρυθμίσεων, ενώ εισάγονται απλές και σύγχρονες ρυθμίσεις που αποσκοπούν στη δημιουργία φιλεπιχειρηματικού περιβάλλοντος». Το παρόν καθ΄ όλη τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου έδωσαν, πέραν του Γ.Γ. Ναυτιλίας, Αθ. Μπούσιου, του Γ.Γ. Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Αθ. Χριστόπουλου, του Γ.Γ Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Ν. Ζωίδη, και του Αρχηγού Λ.Σ –ΕΛ.ΑΚΤ, Αντιναυάρχου Λ.Σ Αθ. Αθανασόπουλου, όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς του θαλασσίου τουρισμού της χώρας μας. Συγκεκριμένα, παρέστησαν ο Γ.Γ ΣΕΤΕ και πρώην Υφυπουργός Ναυτιλίας, Γ. Βερνίκος, ο Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου, Γ. Γράτσος, ο Πρόεδρος Έν. Πλοιοκτητών σκαφών Αναψυχής, Τρ. Βενετόπουλος, καθώς και ο Πρόεδρος Ε.Π.Ε.Σ.Τ. , Αντ. Στελλιάτος. Παρέστησαν, επίσης, ο Πρόεδρος της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας, Σταύρος Κατσικάδης, ο πρόεδρος Σ.Ι.Τ.Ε.Σ.Α.Π , Π. Λουτριώτης, ενώ από την Π.ΕΝ.Ε.Τ.Η.Σ. παρέστησαν ο Πρόεδρος Δ. Τριανταφύλλου και το μέλος Δ.Σ. Δημ. Βουλουμάνος. Ο κ. Βερνίκος, απευθυνόμενος στον κ .Βαρβιτσιώτη, σημείωσε ότι «κυρίως αγαπάς τη θάλασσα και τα νησιά μας, ενώ έχεις και μια μακριά ιστορία ως πολιτικός άνδρας. Έτσι σου έλαχε και ο κλήρος, να είσαι εσύ αυτός που εισηγείσαι αυτό το Νομοσχέδιο» Ο κ. Γράτσος δήλωσε: «Ήθελα να συγχαρώ τον κ. Υπουργό γιατί αυτό το καινούριο νομοσχέδιο είναι σε πάρα πολύ σωστή κατεύθυνση. Ως τώρα ήταν τα πάντα απαγορεύσεις. Πρέπει να καταλάβουμε ότι το κέρδος έρχεται με το μεγαλύτερο τζίρο και όχι μέχρι να ‘στίψεις’ κάτι άλλο», ενώ ο κ. Κατσικάδης, από την πλευρά του, ανέφερε ότι «εκφράζουμε συγχαρητήρια γιατί ακούσαμε σήμερα διατάξεις πολύ καινοτόμες τις οποίες τις περιμέναμε εδώ και πολύ καιρό». Επίσης, ο κ. Τριανταφύλλου, είπε: «Για πρώτη φορά μέσα σε δεκαετίες που υπάρχουν τα ημερόπλοια υπάρχει ένα πλαίσιο στο οποίο μπορούμε να κινούμαστε. Μέχρι στιγμής δεν προσδιοριζόταν καν , ποιοι είμαστε, τι κάνουμε. Πιστεύουμε ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο θα δώσει ιδιαίτερη αύξηση και ώθηση στον κλάδο μας. Έχουμε να εκφράσουμε θερμά ευχαριστήρια στην Ηγεσία του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας». Τέλος, ο κ. Λουτριώτης εξέφρασε και εκείνος την ικανοποίησή του για το νομοσχέδιο, το οποίο αποτελεί ένα «μεγάλο και τολμηρό βήμα» για την ανάπτυξη του κλάδου. Βασικά σημεία του Σχεδίου Νόμου «Τουριστικά Πλοία και άλλες διατάξεις» είναι: Α΄ ΜΕΡΟΣ: ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ Ευνοείται η επιχειρηματικότητα, Ενισχύεται η ανταγωνιστικότητα • Καταργείται η «άδεια» των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής • Επιτρέπεται η χρήση του πλοίου αναψυχής και για εκπαιδευτικούς σκοπούς ή συμμετοχή σε αγώνες • Εξορθολογίζεται η απαίτηση εκτέλεσης ελάχιστων ημερών ναύλωσης και προσαρμόζεται ανάλογα με την ηλικία του πλοίου • Αναστέλλεται η υποχρέωση εκτέλεσης ελάχιστων ημερών ναύλωσης για το διάστημα που τα πλοία αναψυχής είναι παροπλισμένα ή κατασχεμένα • Επεκτείνεται, υπό προϋποθέσεις, το δικαίωμα ναύλωσης σε πλοία αναψυχής με μη κοινοτική σημαία • Συμπεριλαμβάνονται πλέον και οι ναυτικοί πράκτορες στα πρόσωπα που μπορούν να διενεργούν ναυλώσεις (σύσταση και του ΟΟΣΑ) • Καταργείται η δυνατότητα καθορισμού με υπουργική απόφαση του κατώτατου ημερήσιου ναύλου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής (σύσταση και του ΟΟΣΑ) • Επιτρέπεται να ναυλώνονται χωρίς πλοίαρχο και πλήρωμα πλοία αναψυχής μήκους έως 24μ (αύξηση από 20μ σε 24μ) όπως ισχύει και σε άλλες χώρες της ΕΕ. • Διευκρινίζεται το ασφαλιστικό καθεστώς του κυβερνήτη, που είναι εν ενεργεία ναυτικός, ώστε να ασφαλίζεται μόνο στο ΝΑΤ (όχι διπλή ασφάλιση στον ΟΑΕΕ) • Αποσαφηνίζεται και απλοποιείται το πλαίσιο σύναψης χρηματοδοτικής μίσθωσης για τα πλοία αναψυχής • Παρέχεται η δυνατότητα ναύλωσης σε πλοία με μεταφορική ικανότητα ως 99 επιβατών • Αυξάνεται το χρονικό περιθώριο μέσα στο οποίο η Ν.Ε.Π.Α. (Ναυτιλιακή Εταιρεία Πλοίων Αναψυχής) απαιτείται να αποκτήσει την κυριότητα ή εκμετάλλευση επαγγελματικού πλοίου αναψυχής • Κωδικοποιείται το καθεστώς των ημερόπλοιων και καταργούνται αναχρονιστικοί περιορισμοί (π.χ. απαγόρευση προσέγγισης σε όρμο ή ακτή όταν το ταξίδι ξεκινάει από λιμάνι) • Εισάγεται δυνατότητα ημερήσιας περιήγησης με συνδυασμό χερσαίων και θαλάσσιων μέσων (ημερόπλοια) • Αυξάνεταιη διάρκεια του περιηγητικού ταξιδιού με ημερόπλοια όταν στο ίδιο τουριστικό πακέτο συμπεριλαμβάνεται φιλοξενία στην ξηρά • Εξομοιώνονται ως προς τα φαρικά τέλη οι ξένες σημαίες με την ελληνική ώστε η μείωση της κατά κεφαλή χρέωσης να αποτελέσει κίνητρο για την αύξηση του αριθμού των επιβατών που απο-επιβιβάζονται (Homeporting) Περιορίζεται η γραφειοκρατία • Ηλεκτρονικό Μητρώο τουριστικών πλοίων • Ηλεκτρονική υποβολή ναυλοσυμφώνου • Ελαχιστοποίηση των περιπτώσεων στις οποίες είναι υποχρεωτική η λήψη απόπλου και η δήλωση κατάπλου • Περιορίζεται η υποχρέωση εκτέλεσης ελάχιστων ημερών ναύλωσης σε όσα επαγγελματικά πλοία αναψυχής έχουν απαλλαγεί από τον ΦΠΑ κατά την εισαγωγή τους • Απλούστευση της διαδικασίας υπολογισμού ημερών ναύλωσης για τα πλοία αναψυχής που κατάσχονται • Κατάργηση της ερασιτεχνικής άδειας αλιείας (ατομικής και σκάφους) με στόχο την αποδέσμευση του προσωπικού του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. από γραφειοκρατικές εργασίες (υπολογίζεται ότι σήμερα για την έκδοση – θεώρηση των αδειών απασχολούνται περίπου 850 άτομα). • Απλοποίηση της διαδικασίας απομάκρυνσης εγκαταλελειμμένων πλοίων αναψυχής και ναυαγίων από τους τουριστικούς λιμένες • Κατάργηση του παραβόλου των 0,88 ευρώ για α) λήψη άδειας απόπλου και β) λήψη άδειας καθέλκυσης – ανέλκυσης Καταργούνται οι αναχρονιστικές ρυθμίσεις • Κατάργηση της απαγόρευσης επιβίβασης σε επαγγελματικό πλοίο αναψυχής προσώπων που δεν είναι εξαρχής δηλωμένα στο ναυλοσύμφωνο • Άρση των περιορισμών ιδιοχρησιμοποίησης του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής, όταν αυτό δεν εκτελεί ναυλώσεις • Κατάργηση της απαγόρευσης ναύλωσης ιδιωτικών πλοίων αναψυχής • Μείωση των υπογραφών που απαιτούνται για την αδειοδότηση των πλωτών εξεδρών εποχιακής χρήσης Β’ ΜΕΡΟΣ: ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ Εξορθολογίζεται η διοίκηση και Γίνεται αποτελεσματικότερη • Συγχώνευση Οίκου Ναύτου και Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας στο πλαίσιο του εξορθολογισμού των διοικητικών δομών • Ρύθμιση των αποδοχών του προσωπικού της Πλοηγικής Υπηρεσίας • Εκσυγχρονισμός των ελεγκτικών διαδικασιών (το Μητρώο τουριστικών πλοίων και μικρών σκαφών θα διασυνδέεται με το TAXIS και το ISIS) Γ’ ΜΕΡΟΣ: ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ • Διευρύνονται οι κατηγορίες πασχόντων ναυτικών (και μελών της οικογενείας τους) που δικαιούνται επιδομάτων αναπηρίας • Διευρύνονται οι ειδικές κατηγορίες προσώπων που εισάγονται στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού • Αυξάνεται το ηλικιακό όριο για φοίτηση στη Σχολή Δυτών Καλύμνου και απόκτηση επαγγελματικών προσόντων • Θεσπίζεται διαδικασία για τη διασφάλιση ελάχιστης ακτοπλοϊκής σύνδεσης, στην περίπτωση σοβαρής διαταραχής της συγκοινωνίας η οποία απειλεί το δημόσιο συμφέρον • Καθιερώνεται ημερήσια αποζημίωση των στελεχών του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. που υπηρετούν στα περιπολικά, ναυαγοσωστικά και αντιρρυπαντικά σκάφη • Θεσμοθετείται καθεστώς για την καταβολή οδοιπορικών εξόδων στα στελέχη του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. • Ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με την κατάταξη και την προαγωγή των στελεχών του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. Υπουργείο Ναυτιλίας & Αιγαίου - Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής / Δελτίο Τύπου |